Project/Area Number |
18K18173
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
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Research Institution | Toyo University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2020: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | コンピュータグラフィックス / 最適化 / シミュレーション / アニメーション / クロスモーダル / CG / 効果音 / アニメーション制作 / 物理現象 / パラメータ推定 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study was to output CG animations suitable for sound sources. We implemented a tool to digitally reproduce the work that is currently done in analog when creating a specific animation, and conducted an experiment to confirm the necessary parameters by having the user actually use our tool. In another scene, we confirmed whether it was possible to create a middle segment as specified by a key frame by optimizing the initial parameters. A questionnaire survey was conducted to find out whether it is possible to associate the features obtained from the video with the features of the music obtained from the background music and these impression words, and to find out the combination of video and background music that people find optimal. Using this data, we proposed a system to search for suitable background music for video.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
デジタルアニメーションではアーティストのユーザビリティの観点からもいくつかのパラメータによって再現することが求められている。本研究では限定的なシーンではあるが,そのパラメータを特定することと,その最適化によってアニメーションを作成することが有効であることを確認した。 また,本研究ではアンケート調査により人が音から受ける印象を感性語によって動画・音楽特徴量と関連付けることで,CG分野の制作工程に寄与するだけでなく,VRの分野においてもクロスモーダルの観点から人が耳から受ける刺激と映像のマッチングについて貢献できると考えている。
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