Project/Area Number |
18KK0279
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Research Category |
Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Medium-sized Section 60:Information science, computer engineering, and related fields
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Research Institution | National Institute of Informatics |
Principal Investigator |
Ji Yusheng 国立情報学研究所, アーキテクチャ科学研究系, 教授 (80225333)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
江 易翰 (Chiang YiHan) 大阪府立大学, 工学(系)研究科(研究院), 助教 (10824196)
山本 嶺 電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 准教授 (90581538)
策力 木格 電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 准教授 (90596230)
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Project Period (FY) |
2018-10-09 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥17,940,000 (Direct Cost: ¥13,800,000、Indirect Cost: ¥4,140,000)
Fiscal Year 2021: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2020: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
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Keywords | 車両ネットワーク / エッジコンピューティング / 車両IoT / 自律分散制御 / Internet of Vehicles / 情報の鮮度 / モバイルエッジコンピューティング / 次世代モビリティ / 深層強化学習 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aimed to design algorithms and frameworks for vehicular edge planform for the internet of vehicles to support next-generation mobility, which will be enabled by Intelligent Transportation Systems and autonomous vehicles. To cope with the dynamic network environment due to the mobility of vehicles, the scarcity of wireless resources, and the variety of application requirements, we studied the methodology and algorithms of optimal selections of wireless technologies and routing decisions for vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communications, as well as context-aware resource allocation for computation and communications in a distributed and autonomous manner, and proposed online deep reinforcement learning-based framework for realizing self-evolving resource control and management.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
高度道路交通システムや、自動運転車による近い将来のモビリティの世界では、人やモノの移動方式が劇的に変化し、車内は人間にとって新たな生活空間になる。本研究は、路車間・車車間通信を利用し、車両間連携並びに路側機やクラウドとの連携で、車両が外の世界と密なコミュニケーションを取ることを可能にし、高精度な3次元地図情報や、動画情報配信などの車両IoTサービスを支える基盤技術としての利用が期待される。また、車両内のアプリケーションが多く出現し、計算資源を車両間で共有する潜在的な需要に対応する車載エッジコンピューティングプラットフォームの実現に貢献するものである。
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