Project/Area Number |
19202027
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Human geography
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Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
TABAYASHI Akira University of Tsukuba, 大学院・生命環境科学研究科, 教授 (70092525)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
IGUCHI Azusa 愛媛大学, 法文学部, 特命准教授 (50552098)
OBARA Norihiro 茨城大学, 人文学部, 講師 (40447214)
KIKUCHI Toshio 首都大学東京, 大学院・都市環境科学研究科, 教授 (50169827)
KUREHA Masaaki 筑波大学, 大学院・生命環境科学研究科, 教授 (50263918)
SAKUNO Hirokazu 島根大学, 教育学部, 准教授 (50284146)
SHINOHARA Shuichi 秋田大学, 教育文化学部, 准教授 (50251038)
TAKAYANAGI Nagatada 東京農業大学, 国際食料情報学部, 教授 (60226933)
ZHANG GuiーMin 愛媛大学, 教育学部, 教授 (50291620)
NISHINO Toshiaki 高崎経済大学, 地域政策学部, 教授 (40208202)
NIHEI Takaaki 北海道大学, 大学院・文学研究科, 准教授 (60344868)
FUJINAGA Go 佐賀大学, 文化教育学部, 准教授 (00409955)
MATSUI Keisuke 筑波大学, 大学院・生命環境科学研究科, 准教授 (60302353)
MIYACHI Tadayuki 国士舘大学, 文学部, 講師 (40339354)
YAMAMOTO Mitsuru 埼玉大学, 教養学部, 教授 (60230588)
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Project Period (FY) |
2007 – 2010
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2010)
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Budget Amount *help |
¥35,100,000 (Direct Cost: ¥27,000,000、Indirect Cost: ¥8,100,000)
Fiscal Year 2010: ¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2009: ¥10,400,000 (Direct Cost: ¥8,000,000、Indirect Cost: ¥2,400,000)
Fiscal Year 2008: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Fiscal Year 2007: ¥11,050,000 (Direct Cost: ¥8,500,000、Indirect Cost: ¥2,550,000)
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Keywords | 地域性 / 景観 / 集落 / 生活様式 / 農村空間 / 商品化 / レクリエーション・観光 / 地域資源 / 余暇・観光 |
Research Abstract |
There are four types of the commodification of rural spaces in Japan such as (1) supply of agricultural products and marine products, (2) counter urbanization, (3) recreation and tourism, and (4) preservation of rural landscape and rural environment and evaluation of rural society and culture. Regional differences of rural spaces have been defined by natural conditions and accessibility to metropolitan areas. The present condition and the characteristics of rural areas in Japan can be well understood by the viewpoint of the commodification of rural spaces.
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