Project/Area Number |
19203035
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Sociology of education
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Research Institution | Center for National Univercity Finance and Management |
Principal Investigator |
MARUYAMA Fumihiro 独立行政法人国立大学財務・経営センター, 研究部, 教授 (60144888)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
山本 清 独立行政法人国立大学財務・経営センター, 研究部, 教授 (60240090)
矢野 真和 昭和女子大学, 人間社会学部, 教授 (30016521)
金子 元久 東京大学, 教育学研究科, 教授 (10185936)
川嶋 太津夫 神戸大学, 大学教育推進機構, 教授 (20177679)
小林 雅之 東京大学, 大学総合教育研究センター, 教授 (90162023)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
YANO Masakazu 桜美林大学, 教授 (30016521)
KANEKO Motohisa 国立大学財務・経営センター, 教授 (10185936)
YAMAMOTO Kiyoshi 東京大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (60240090)
KAWASHIMA Tatuo 神戸大学, 大学教育推進機構, 教授 (20177679)
KOBAYAHSI Masayuki 東京大学, 大学総合教育研究センター, 教授 (90162023)
URATA Hiroo 名城大学, 大学・学校づくり研究科, 教授 (40201959)
MIZUTA Kennsuke 東北公益文科大学, 公益学科, 教授 (30443097)
ASANUMA Akihiro 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授 (80261759)
SHIMA Kazunori 広島大学, 高等教育研究開発センター, 准教授 (70342607)
YOSHIDA Kana 広島大学, 准教授 (30325203)
MOROZUMI Akiko 東京大学, 大学総合教育研究センター, 准教授 (50376589)
SHIRAKWA Yuuji 千葉大学, 准教授 (50434254)
ITOU Akihiro 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授 (60193471)
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Project Period (FY) |
2007 – 2010
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2010)
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Budget Amount *help |
¥44,980,000 (Direct Cost: ¥34,600,000、Indirect Cost: ¥10,380,000)
Fiscal Year 2010: ¥12,870,000 (Direct Cost: ¥9,900,000、Indirect Cost: ¥2,970,000)
Fiscal Year 2009: ¥10,920,000 (Direct Cost: ¥8,400,000、Indirect Cost: ¥2,520,000)
Fiscal Year 2008: ¥10,660,000 (Direct Cost: ¥8,200,000、Indirect Cost: ¥2,460,000)
Fiscal Year 2007: ¥10,530,000 (Direct Cost: ¥8,100,000、Indirect Cost: ¥2,430,000)
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Keywords | 教育経済学 / 高等教育財政 / 高等教育政策 / 国立大学 / 授業料 / アメリカ州立大学 / イギリス大学 / 質の保証 / 機会均等 / 教育社会学 / 学長 / アンケート調査 / ヘルシンキ大学 / オーストラリア国立大学 / ヨーロッパの大学 / 州政府 / 大学理事会 |
Research Abstract |
Governments in developed countries recently tend to cut public expenditure on higher education mainly due to their budget deficiencies. This research found that State universities in US had raised tuition to keep their quality of education while national universities in Japan had decided not to raise the tuition level to provide higher education opportunities for less affluent students.
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