Project/Area Number |
19204013
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Basic analysis
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
NISHITANI Tatsuo Osaka University, 大学院・理学研究科, 教授 (80127117)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
HAYASHI Nakao 大阪大学, 大学院・理学研究科, 教授 (30173016)
DOI Shinichi 大阪大学, 大学院・理学研究科, 教授 (00243006)
SUGIMOTO Mitsuru 名古屋大学, 大学院・多元数理科学研究科, 教授 (60196756)
SUNAGAWA Hideaki 大阪大学, 大学院・理学研究科, 准教授 (80375394)
KUBO Hideo 東北大学, 大学院・情報科学研究科, 教授 (50283346)
TAKUWA Hideki 同志社大学, 工学部, 准教授 (80403111)
UMEDA Tomio 兵庫県立大学, 物質理学研究科, 教授 (20160319)
IWASAKI Chisato 兵庫県立大学, 物質理学研究科, 教授 (30028261)
HOSHIRO Toshihiko 兵庫県立大学, 物質理学研究科, 教授 (40211544)
FUJIIE SETSURO 立命館大学, 理工学部, 教授 (00238536)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
TOMITA Naohito 大阪大学, 大学院・理学研究科, 講師 (10437337)
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Project Period (FY) |
2007 – 2010
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2010)
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Budget Amount *help |
¥39,130,000 (Direct Cost: ¥30,100,000、Indirect Cost: ¥9,030,000)
Fiscal Year 2010: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Fiscal Year 2009: ¥9,230,000 (Direct Cost: ¥7,100,000、Indirect Cost: ¥2,130,000)
Fiscal Year 2008: ¥9,880,000 (Direct Cost: ¥7,600,000、Indirect Cost: ¥2,280,000)
Fiscal Year 2007: ¥11,180,000 (Direct Cost: ¥8,600,000、Indirect Cost: ¥2,580,000)
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Keywords | 超局所解析 / 分散型方程式 / 非線形波動 / ハミルトン写像 / Fourier積分作用素 / 平滑化作用 / lifespan / 初期値問題 / 零特性帯 / Gevrey適切性 / 複素数値相関数 / 強双曲型作用素 / ハミルトン流 / 適切性 / Gevrey空間 / 零陪特性帯 / 非実効果的双曲型 / 陪特性帯 / 複素相関数 / 正跡 / シュレディンガー方程式 / 双曲型不動点 / レゾナンス |
Research Abstract |
Much progress has been achieved on linear hyperbolic Cauchy problem, on precise asymptotic behaviors of solutions to nonlinear dissipative and wave equations and on semi-classical resonances, by local and global phase space analysis, in deep cooperation with all research members through annual international meeting. We have also successfully supported young mathematicians to acquire the techniques of phase space analysis by annual instructive conference.
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