Project/Area Number |
19330183
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
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Research Institution | National Institute for Educational Policy Research |
Principal Investigator |
TATSUTA Yoshihiro National Institute for Educational Policy Research, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (50135646)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
笹井 宏益 国立教育政策研究所, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (10271701)
岩崎 久美子 国立教育政策研究所, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (10259989)
鐙屋 真理子 国立教育政策研究所, 国際研究・協力部, 総括研究官 (20249907)
有本 昌弘 東北大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (80193093)
松尾 知明 国立教育政策研究所, 初等中等教育研究部, 総括研究官 (80320993)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
ARIMOTO Masahiro 東北大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (80193093)
IWASAKI Kumiko 国立教育政策研究所, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (10259989)
MATSUO Tomoaki 国立教育政策研究所, 初等中等教育研究部, 総括研究官 (80320993)
SASAI Hiromi 国立教育政策研究所, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (10271701)
AKAO Katsumi 関西大学, 文学部, 教授 (90202506)
SATOU Katsuko 法政大学, キャリアデザイン学部, 教授 (60114211)
NATORI Kazuyoshi 国立教育政策研究所, 課程教育研究センター, 総括研究官 (70026623)
ABUMIYA Mariko 国立教育政策研究所, 国際研究・協力部, 総括研究官 (20249907)
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Project Period (FY) |
2007 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥15,860,000 (Direct Cost: ¥12,200,000、Indirect Cost: ¥3,660,000)
Fiscal Year 2009: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2008: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
Fiscal Year 2007: ¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
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Keywords | キー・コンピテンシー / 生涯学習 / 活用可能性 / エンプロイヤビリティ / 形成的評価 / 学力 / カリキュラム |
Research Abstract |
We have researched about many kinds of policy on the use of key competencies proposed by OECD and EC. Those policies had different goals in many aspects of key competencies. Educational goals change in the context which competencies those countries attach a high value to. There are similarities and differences in the use of key competencies. In England, they adopt the policy called Skills for Life putting much value on the aspect of skill in competencies. In Finland, they give greater importance on the reflectivity of the heart of key competencies. In New Zealand, they take same terms and concepts of key competencies in DeSeCo for making educational curriculum. Our next research agenda is focusing to the standardizing and differentiating of educational contents to use of key competencies.
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