Project/Area Number |
19330202
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Education on school subjects and activities
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Research Institution | Kyoto University of Education |
Principal Investigator |
ITO Kimiko Kyoto University of Education, 学長 (80027713)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
UEYAMA Toshihiro 京都教育大学, 教育学部, 教授 (50193850)
TANAKA Norio 岡山大学, 教育学部, 教授 (00171786)
MURAI Mariko 鳴門教育大学, 学校教育学部, 教授 (30174262)
MIURA Kazunao 愛媛大学, 教育学部, 教授 (40239174)
YAMAMOTO Takaharu 広島大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (90210533)
NANBA Hirotaka 広島大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (30244536)
YAMAMOTO Etsuko 福岡教育大学, 教育学部, 教授 (20220452)
NAKANISHI Makoto 愛媛大学, 教育学部, 教授 (10263881)
SAKURAMOTO Akemi 神戸親和女子大学, 発達教育学部, 教授 (70319846)
KAWANO Junko 熊本大学, 教育学部, 教授 (80380989)
UEDA Yuji 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (50213369)
MASE Shigeo 広島大学, 大学院・教育学研究科, 准教授 (90274274)
SUMIDA Masaru 大阪教育大学, 教育学部, 准教授 (40278594)
MORITA Youichi 三重大学, 教育学部, 准教授 (60325305)
TERADA Mamoru 京都教育大学, 教育学部, 准教授 (00381020)
TOMIYASU Shingo 島根大学, 教育学部, 講師 (40534300)
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Project Period (FY) |
2007 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥19,890,000 (Direct Cost: ¥15,300,000、Indirect Cost: ¥4,590,000)
Fiscal Year 2009: ¥5,590,000 (Direct Cost: ¥4,300,000、Indirect Cost: ¥1,290,000)
Fiscal Year 2008: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
Fiscal Year 2007: ¥8,320,000 (Direct Cost: ¥6,400,000、Indirect Cost: ¥1,920,000)
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Keywords | コミュニケーション / 音声言語 / カリキュラム開発 / 教材開発 / 授業モデル / 国語科教育 / コミュニケーション能力 / 発達 / カリキュラム / 論証 / 言語コミュニケーション / 話し合い能力の発達 / 中学生の音声言語能力 / 言語コミュニケーション単元 / カリキュラム編成 / 話し合い教材の開発 / ロールプレイ教材の開発 / 試行的授業 / 実験授業 / 同一課題による調査的授業 |
Research Abstract |
We built the communication model that communications skills are the ability for it not to be limited to individual capability but to explain in a relation. We conducted development investigation of the talks capability of the schoolchild by the same subject taking notice of the quality of deployment of talks activities. It became clear that it is effective to discuss dianoetic to a subject with the public responsibility which becomes the cause to turn one's eyes to society as a result of research.
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