An E-Learning Support System that Statistically Analyzes the Relation between the Learners' Condition of Understanding and the Teaching Materials
Project/Area Number |
19500832
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Osaka University of Arts |
Principal Investigator |
TAKEMURA Yasuhiro Osaka University of Arts, 芸術学部, 教授 (90280065)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2007: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
|
Keywords | e-Learning / ARCS 動機付けモデル / モチベーション関連構造 / 理解状態 / Processing / 教育工学 / ARCS動機付けモデル |
Research Abstract |
学習者の理解状態と教材の関連を解析する関連構造分析モデルの設計と,「動機付け」の因子間の関連構造を3D で描画して関連を導出する3D 可視化分析手法の提案によって,教材の定量的な改善ができるe-Learning 支援システムを開発した。そして,学習者の専攻領域における教材に対する「動機付け」因子を測定し,解状態と教材の関連を基にして教材の要因分析を行い,本解析結果が教材の定量的な改善に貢献できることを確認した。
|
Report
(3 results)
Research Products
(30 results)