• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of e-Learning system with an asynchronous schooling function For Students studying abroad

Research Project

Project/Area Number 19500846
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Educational technology
Research InstitutionKanazawa Technical College

Principal Investigator

MURAMOTO Hiroshi  Kanazawa Technical College, 国際コミュニケーション情報工学科, 非常勤講師 (50159183)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) SAKAKURA Tadakazu  金沢工業高等専門学校, 国際コミュニケーション情報工学科, 講師 (30369970)
Project Period (FY) 2007 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2007: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Keywordse-Learning / スクーリング / 遠隔教育支援 / LMS / 海外留学 / 個別教育支援 / 学習支援システム
Research Abstract

海外留学生に対して講義や単位認定試験を映像によって非同期的に実施できるe-Learning システムを構築した。
我々はこのシステムを、スクーリング機能を持ったe-Learning と称している。本システムは、(1)コンテンツ管理機能、(2)映像の再生機能、(3)映像の録画機能、(4)手書きメモ(学習情報)の処理などの機能から構成されている。
これらの機能により、従来のComputer Based Testing による試験だけでなく、口頭試問のような形態での試験も実施可能となった。

Report

(3 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (2 results)

All 2009

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results)

  • [Journal Article] 海外留学生を対象にした非同期スクーリング型e-Learning システムの開発2009

    • Author(s)
      坂倉 忠和、村本 紘
    • Journal Title

      金沢工業高等専門学校 創造技術教育研究報告 第9巻1号

      Pages: 3-9

    • Related Report
      2008 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 海外留学生を対象にした非同期スクーリング型e-Learningシステムの開発2009

    • Author(s)
      坂倉忠和, 村本紘
    • Journal Title

      創造技術教育 第9巻1号

      Pages: 3-6

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
    • Peer Reviewed

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi