Development of Level Indicators for Japanese Language Proficiency Based on"Can-do-statements" and Performance-Tests
Project/Area Number |
19520454
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Japanese language education
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Research Institution | Nagoya University |
Principal Investigator |
MURAKAMI Kyoko Nagoya University, 留学生センター, 教授 (00210005)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | 教育評価 / 測定 / 行動記述文によるレベル表示 / Can-do-statements / パフォーマンス・テスト / 4技能の評価 / インタビュー・テスト / ロールプレイ・テスト / 読み書きテスト / 初中級学習者 / 日本語教育 / レベル判定 / スタンダーズ / 能力記述 / 評価 |
Research Abstract |
大学における日本語コースのレベル表示を能力記述文にするため、技能別Can-do-statementsを作成し、各クラスの学習者に実施した。この結果を基に初級から上級までのレベルごとの行動記述一覧を作成した。また、インタビューテストなどパフォーマンス・テストを開発、実施し、Can-do-statementsの妥当性を検討した。
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Report
(3 results)
Research Products
(8 results)