• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of Eurasian emerging markets and organizational learning of advertising and retail companies

Research Project

Project/Area Number 19530341
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Business administration
Research InstitutionTakasaki City University of Economics

Principal Investigator

IMAI Masakazu  Takasaki City University of Economics, 経済学部, 教授 (80305391)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsサービス企業 / 知識移転 / メタナショナル / ソーシャルキャピタル / 小売コンセプト / 企業内大学 / 国際ビジネス研究 / 新興市場 / 組織学習 / 経営学
Research Abstract

Development of Eurasia markets involves not only industrial but also service sectors. Advancement of the service industry made people's values, life and their society to change enormously. Multinationals as well as local companies try to transfer knowledge not only within their internal managerial resources but also using various networks out of their organizations. But high-level organizational learning is indispensable for them to utilize new managerial resources and to make competitive advantages. They implement their own steady activities. The next research is to explore characteristic and extreme cases of those businesses paying attention to their management processes.

Report

(4 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (19 results)

All 2010 2009 2008 2007

All Journal Article (11 results) Presentation (4 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] 広告会社のアジア戦略と知識移転2010

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      産業研究 第45巻第2号

      Pages: 29-39

    • NAID

      110009435973

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] 広告会社のアジア戦略と知識移転2010

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      産業研究 45巻2号

      Pages: 29-39

    • NAID

      110009435973

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] ロシアの小売業と店舗フォーマットの移転2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済-研究と資料- No.927

      Pages: 2-16

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] 外資系タイヤメーカーのロシア現地生産2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシアNIS調査月報 第54巻第7号

      Pages: 95-108

    • NAID

      40016742516

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] 外資系タイヤメーカーのロシア現地生産2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシアNIS調査月報 54巻7号

      Pages: 95-108

    • NAID

      40016742516

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] ロシアの小売業と店舗フォーマットの移転2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済 研究と資料 927

      Pages: 2-16

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] ロシア版国際ビジネス研究を考える2008

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済-研究と資料- No.91

      Pages: 32-46

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] 味の素のメタナショナル経営2008

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済-研究と資料- No.906

      Pages: 37-50

    • Related Report
      2009 Final Research Report 2007 Annual Research Report
  • [Journal Article] ロシア版国際ビジネス研究を考える2008

    • Author(s)
      今井 雅和
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済-研究と資料- 7月号No. 913

      Pages: 32-46

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Journal Article] 拡大する新興市場と国際ビジネス研究2007

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      世界経済評論 第51巻第10号

      Pages: 51-61

    • NAID

      40015647897

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] 拡大する新興市場と国際ビジネス研究2007

    • Author(s)
      今井雅和
    • Journal Title

      世界経済評論 51巻 10号

      Pages: 51-61

    • NAID

      40015647897

    • Related Report
      2007 Annual Research Report
  • [Presentation] タイヤメーカーのロシア市場参入2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Organizer
      日本比較経営学会全国大会
    • Place of Presentation
      (沖縄国際大学)
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] タイヤメーカーのロシア市場参入2009

    • Author(s)
      今井雅和
    • Organizer
      日本比較経営学会全国大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ロシア版国際ビジネス論を考える2008

    • Author(s)
      今井 雅和
    • Organizer
      比較経済体制学会全国大会
    • Place of Presentation
      高崎経済大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Presentation] ロシア版国際ビジネス論を考える2008

    • Author(s)
      今井雅和
    • Organizer
      比較経済体制学会全国大会
    • Place of Presentation
      (高崎経済大学)
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] グローバル企業の市場創造2008

    • Author(s)
      江夏健一, ほか
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] 国際ビジネスの新潮流2008

    • Author(s)
      江夏健一, ほか
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] グローバル企業の市場創造2008

    • Author(s)
      江夏健一, 高井透, 土井一生, 菅原秀幸編著
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 国際ビジネスの新潮流2008

    • Author(s)
      江夏健一, ほか編
    • Total Pages
      307
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2007 Annual Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi