• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study of A New Curriculum Design for the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" or the "Period for Integrated Study" base on the Multicultural Education Model

Research Project

Project/Area Number 19530740
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Educaion
Research InstitutionNational Institute for Educational Policy Research

Principal Investigator

MATSUO Tomoaki  National Institute for Educational Policy Research, 初等中等教育研究部, 総括研究官 (80320993)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2009: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords多文化教育 / 総合的な学習の時間 / カリキュラム
Research Abstract

The purpose of this study is to explore a new curriculum design for the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" or the "period for integrated study" through theories and practices of multicultural education in the United States. By examining the educational purposes, contents, methods, and evaluations in the area of multicultural education, a curriculum design model is developed to improve the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" which cultivates "ikiru-tikara" or the "zest of life."

Report

(4 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article (2 results) Book (7 results)

  • [Journal Article] 多文化共生社会の教育とカリキュラムデザイン2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Journal Title

      東京学芸大学国際教育センター編『多文化共生社会の教育をめざすカリキュラムデザイン』

      Pages: 19-31

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] 多文化共生社会の教育とカリキュラムデザイン

    • Author(s)
      松尾知明
    • Journal Title

      多文化共生社会の教育をめざすカリキュラムデザイン(東京学芸大学国際教育センター編)

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] 「カリキュラムと子ども」『子どもと学校』(武内清編)2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Publisher
      学文社
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] アメリカの現代教育改革-スタンダードとアカウンタビリティの光と影2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] 『アメリカの現代教育改革』14章、15章2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      24
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Book] 「文化概念の再考-アメリカ合衆国の多文化教育の視点から」小島勝編『異文化間教育学の研究』2009

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      11
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 「文化概念の再考-アメリカ合衆国の多文化教育の視点から」『異文化間教育学の研究』(小島勝編)2008

    • Author(s)
      松尾知明
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] アメリカ多文化教育の再構築-文化多元主義から多文化主義へ2007

    • Author(s)
      松尾知明
    • Publisher
      明石書店
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] アメリカ多文化教育の再構築2007

    • Author(s)
      松尾 知明
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      明石書店
    • Related Report
      2007 Annual Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi