Project/Area Number |
19530863
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Special needs education
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Research Institution | Tokyo Gakugei University |
Principal Investigator |
KOBAYASHI Masayuki Tokyo Gakugei University, 教職大学院, 教授 (70272622)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
伊藤 良子 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 教授 (00143628)
菅野 敦 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 教授 (10211187)
大伴 潔 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 教授 (30213789)
橋本 創一 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 准教授 (10292997)
林 安紀子 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 准教授 (70238096)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
HASHIMOTO Souichi 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (10292997)
ITOH Ryoko 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (00143628)
KANNO Atsushi 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (10211187)
OTOMO Kiyoshi 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (30213789)
SHINDO Shigeru 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (90134767)
WADA Masato 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (40302905)
YAJIMA Akio 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (70447506)
KATO Naoki 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (00313297)
KOBAYASHI Iwao 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (90305300)
IKEDA Kazunari 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (50293006)
HAYASHI Akiko 東京学芸大学, 教育学部, 教授 (70238096)
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Project Period (FY) |
2007 – 2009
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2009: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2007: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
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Keywords | 教育相談 / 学校支援 / 発達障害 / 不登校 / データベース |
Research Abstract |
The purpose of this study is to develop support system for the school maladjusted children such as non-attendance at school or the developmental disability. The following four works were conducted. 1) Collection and analysis of case data of educational Counseling, 2) Survey of support system in junior high school students with school maladjustment and developmental disabilities, and 3) Development of educational programs, 4) Create a guide for children with developmental disabilities for caregivers and educators. These results were published as research papers and mini-handbook. In addition, learning materials are accessible on the Internet.
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