Project/Area Number |
19601001
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
大学改革・評価
|
Research Institution | Ibaraki University |
Principal Investigator |
MURANAKA Tomoko Ibaraki University, 人文学部, 教授 (30091755)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
NAGAI Noriko 茨城大学, 人文学部, 教授 (60261723)
FUKUDA Hiroko 茨城大学, 人文学部, 准教授 (60422177)
岡山 陽子 茨城大学, 大学教育センター, 准教授 (20396592)
上田 敦子 茨城大学, 大学教育センター, 准教授 (30396593)
佐々木 美帆 茨城大学, 大学教育センター, 准教授 (80400597)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2009
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
|
Budget Amount *help |
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2009: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2008: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
|
Keywords | 英語教育 / CEFR / ELP / カリキュラム・デザイン / カリキュラムデザイン / 到達目標 |
Research Abstract |
This research demonstrated the ways to adapt CEFR to the curriculum development in the Japanese University context based on a case study of curriculum reform of Ibaraki University.
|