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Interdisciplinary Research on Co-creation of product image

Research Project

Project/Area Number 19613007
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field 知的財産マネジメント
Research InstitutionTokyo University of Technology

Principal Investigator

MEGURO Ramon  Tokyo University of Technology, コンピュータサイエンス学部, 教授 (50320552)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2009: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2008: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2007: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords商学 / 認知科学 / 経営学 / ソフトウェア学 / ブランド論
Research Abstract

Basd on the existing studies of net-communication and schema theories in cognitive psychology, I attempt to construct a model for the co-creation (joint-creation) of commodity image by using CM (Commercial). And making the analysis of the consumer's benefit on CM (Commercial), I prove the co-creation (joint-creation) model as above.

Report

(4 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2008 2007

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (3 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 動画広告の共同制作による「商品イメージ共創」のための予備的モデル2007

    • Author(s)
      目黒良門
    • Journal Title

      日本創造学会学会誌 Vol.11

      Pages: 172-189

    • NAID

      10029857705

    • Related Report
      2009 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 動画広告の共同制作による「商品イメージ共創」のための予備的モデル2007

    • Author(s)
      目黒 良門
    • Journal Title

      日本創造学会論文誌 Vol.11

      Pages: 172189-172189

    • NAID

      10029857705

    • Related Report
      2007 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] いかにしてとらえ直すか「マーケティングにおける創造性」2008

    • Author(s)
      目黒良門
    • Organizer
      日本創造学会
    • Place of Presentation
      日本教育大学院大学
    • Year and Date
      2008-11-17
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] 技術系ベンチャー企業におけるbtobマーケティング2007

    • Author(s)
      目黒良門
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] 技術系ベンチャー企業におけるBtoBマーケティング2007

    • Author(s)
      目黒 良門、坂田さくら
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      静岡大学 浜松キャンパス
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Related Report
      2007 Annual Research Report
  • [Book] 技術系ベンチャー企業のマーケティング行動分析2008

    • Author(s)
      目黒良門, 他
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      学文社
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] 技術系ベンチャー企業のマーケティング行動分析2008

    • Author(s)
      目黒 良門, 坂田さくら
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      学文社
    • Related Report
      2008 Annual Research Report

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Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

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