Inquiring the non-Hollywoodized system of the video game industry
Project/Area Number |
19700236
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
情報図書館学・人文社会情報学
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Research Institution | Tokyo Institute of Technology |
Principal Investigator |
KOYAMA Yuhsuke Tokyo Institute of Technology, 大学院・総合理工学研究科, 助教 (80345371)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,300,000)
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Keywords | ゲーム産業 / ハリウッド / 同人活動 / 多様性 / ハリウッド型 / コンテンツ産業 / ビデオゲーム / 想像力の上流 |
Research Abstract |
非ハリウッド型=日本型のゲーム産業システムの特徴として,「数多くの潜在的創作者が存在しており,そういった人々が次々と新しいコンテンツの上流を生み出すこと」「生み出されるコンテンツのビジネスユニット(制作者が生活を営むことが可能な売上ライン)が小さいこと」にある.そのことをPCゲーム制作者へのヒアリングとWeb調査で明らかにした.
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Report
(3 results)
Research Products
(7 results)