Fundamental Research of the Effective facilitation Method for Blended Learners regarding Learning Styles
Project/Area Number |
19700639
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
MORITA Yusuke Waseda University, 人間科学学術院, 准教授 (20314891)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,460,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,900,000 (Direct Cost: ¥1,900,000)
|
Keywords | beラーニング / 遠隔学習 / 学習者支援 / 授業学習支援システム / e-ラーニング / コンピュータ・リテラシー / 個別化教授システム / 学習スタイル / 教育工学 / eラーニング |
Research Abstract |
本研究では,プログレスチャートシステムの構築,オンライン学習コースの作成とLMSへの実装,学習者特性の測定,ブレンディッド学習の実施と分析を行った.そして,WebベースPSIコースのようなブレンディッド学習において,効果的な学習支援の方法を検討した.MBTIを用いた学習者特性の調査から,Eタイプ,もしくはIタイプの場合,具体的にどのような支援をしたらよいか,その方法論に関する知見を示した.
|
Report
(3 results)
Research Products
(7 results)