• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research of performance analysis of large-scale call centers with after-call work and impatient time distribution

Research Project

Project/Area Number 19710123
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Social systems engineering/Safety system
Research InstitutionGunma University

Principal Investigator

KAWANISHI Ken'ichi  Gunma University, 大学院工学研究科, 准教授 (50334131)

Project Period (FY) 2007 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥1,480,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2008: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2007: ¥700,000 (Direct Cost: ¥700,000)
Keywords待ち行列 / 性能解析 / マルコフ連鎖 / コールセンター / 行列解析手法
Research Abstract

本研究課題では、数百人規模のエージェントが存在する場合のような大規模コールセンターにおいて、エージェントが従事する後処理業務、および顧客の待ち合わせ放棄、の2点がコールセンターの性能評価指標に及ぼす影響を定量化した。その結果、(1)大規模化してもエージェントの後処理業務時間が平均待ち時間などに与える影響は無視できず、後処理業務時間を積極的にモデル化することが重要であり、(2)顧客の待ち合わせ放棄時間の分布形は性能評価指標に大きく影響し、単純に指数分布で近似すると過小評価する、などの知見が得られた。

Report

(3 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (3 results)

All 2008

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (1 results)

  • [Journal Article] QBD approximations of a call center queueing model with general patience distribution2008

    • Author(s)
      Ken'ichi Kawanishi
    • Journal Title

      Computers & Operations Research 35巻

      Pages: 2463-2481

    • URL

      https://univ-db.media.gunma-u.ac.jp/public/main.php?pid=pub_detail&kno=908746&cat=paper

    • Related Report
      2008 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] QBD approximations of a call center queueing model with general patience distribution2008

    • Author(s)
      Ken' ichi Kawanishi
    • Journal Title

      Computers & Operations Research 35

      Pages: 2463-2481

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] インバウンド型コールセンターの近似待ち行列モデル2008

    • Author(s)
      河西憲一
    • Organizer
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2008年春季研究発表会
    • Place of Presentation
      京都情報大学院大学
    • Year and Date
      2008-03-26
    • Related Report
      2008 Final Research Report 2007 Annual Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi