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Coevolution process of self and brand

Research Project

Project/Area Number 19730284
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionYokohama City University

Principal Investigator

SHIBATA NORIKO (SHIBATA Noriko)  Yokohama City University, 国際マネジメント研究科, 准教授 (60347284)

Project Period (FY) 2007 – 2010
Project Status Completed (Fiscal Year 2010)
Budget Amount *help
¥3,570,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2010: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2009: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
Keywords自己表現 / ブランド / 消費者行動 / マーケティング / 自己 / 自己呈示 / アイデンティティ / 自己概念 / 消費者価値
Research Abstract

Consumers use brands as means for "self-expression".
This research describes the two aspects of "self-expression" functions which brands have, conceptualizes "internal self-expression" functions, emphasizes its importance, and examines what kinds of consumers' self-concepts are projected to brands in a specific product category.
In the examination part, limited to sport product category, analysis is conducted with text data for finding out characteristic self-concepts projected to brands by consumers.

Report

(6 results)
  • 2010 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report   Self-evaluation Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (6 results)

All 2011 2008 2007

All Journal Article (5 results) Presentation (1 results)

  • [Journal Article] ブランドに投影される自己2011

    • Author(s)
      柴田典子
    • Journal Title

      単著、横浜市立大学社会科学系列 第62巻、第1\2\3合併号

    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Journal Article] ブランドに投映される自己2011

    • Author(s)
      柴田典子
    • Journal Title

      横浜市立大学論叢 社会科学系列 第1・2・3合併号

      Volume: 第62巻(未定)

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] ブランドによる自己表現の2側面2008

    • Author(s)
      柴田 典子
    • Journal Title

      横浜市立大学論叢 社会科学系列 58巻合併号

      Pages: 185-222

    • NAID

      40015953740

    • Related Report
      2007 Annual Research Report
  • [Journal Article] ブランドによる自己表現 の2側面2007

    • Author(s)
      柴田典子
    • Journal Title

      単著、横浜市立大学社会科学系列 第58巻、第1\2\3合併号

      Pages: 185-222

    • NAID

      40015953740

    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Journal Article] ブランドによる自己表現の2側面2007

    • Author(s)
      柴田典子
    • Journal Title

      横浜市立大学社会科学系列 第58巻,1,2,3合併号

    • NAID

      40015953740

    • Related Report
      2009 Self-evaluation Report
  • [Presentation] スポーツブランドを事例とした自己表現と自己概念の関連性2008

    • Author(s)
      柴田典子
    • Organizer
      マーケティングに関する有志の自主研究会にて
    • Place of Presentation
      横浜市立大学セミナー室
    • Year and Date
      2008-05-11
    • Related Report
      2008 Annual Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

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