How Japanese department stores established their business model in the late 20th century.
Project/Area Number |
19730294
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Osaka University of Economics |
Principal Investigator |
FUJIOKA Rika Osaka University of Economics, 経営学部, 准教授 (00326480)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥1,480,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2008: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2007: ¥700,000 (Direct Cost: ¥700,000)
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Keywords | 百貨店 / マーケティング / 高度成長 / 外商 / 高級化 / 効率 / 集中仕入れ / 家庭用品 / 品揃え |
Research Abstract |
戦前期の百貨店が、顧客の大衆化を進めながら販売革新を推進してきたのに対し、高度成長期の百貨店は、商品の高級化を進行させながら効率性を追求してきた。本研究では、百貨店という小売業態が、高度成長期、卸売業者との関係や取引方法を変化させながら、マーケティング活動によって新たな顧客を創り出し、戦前期に誕生した百貨店とは異なる百貨店へと変容してきた過程を明らかにしている。
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Report
(3 results)
Research Products
(3 results)