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A Study of Consumer's Communication Behavior and Identity in Online Spaces.

Research Project

Project/Area Number 19730295
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionKinki University

Principal Investigator

TAMAKI Satoru  Kinki University, 経営学部, 准教授 (40434849)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥3,010,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2007: ¥800,000 (Direct Cost: ¥800,000)
Keywordsインターネット / コミュニティ / 消費 / アイデンティティ / 自己 / 購買意思決定 / 廃棄行動 / ファッション / 消費者行動 / 情報探索
Research Abstract

First, This study focused on relation between consumer's communication behavior (information search, information sending, construction of relation among consumers) and consumer's identity formation by buying, having and using. Second, this study advanced a theoretical elaboration about the identity formation by consumption and clarified the pattern of the consumer's identity formation style.

Report

(4 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (15 results)

All 2010 2009 2008 2007

All Journal Article (9 results) Presentation (5 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] eクチコミを活用するレコメンデーションサービスの可能性に関する定量調査2010

    • Author(s)
      藤本和則, 玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第3号(印刷中)

    • NAID

      120005737805

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      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識が購買行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻・第1号

      Pages: 522-548

    • NAID

      120005737829

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  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識が購買行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第1号

      Pages: 522-548

    • NAID

      120005737829

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  • [Journal Article] 所有物への人生経験の投影と消費者の廃棄行動2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第2号(印刷中)

    • NAID

      120005737814

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    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第54巻第3号

      Pages: 209-226

    • NAID

      110007028337

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      2008 Annual Research Report
  • [Journal Article] オンライン・コミュニティにおける消費者の情報交換と消費者意識2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻・第3号

      Pages: 211-228

    • NAID

      110006427282

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  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成とオンライン・コミュニティ2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第54巻・第1号

      Pages: 45-59

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  • [Journal Article] オンライン・コミュニティにおける消費者の情報交換と消費者意識2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻第3号

      Pages: 211-228

    • NAID

      110006427282

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  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成とオンライン・コミュニティ2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻第1号

      Pages: 41-59

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  • [Presentation] Web上のロコミを利用する推薦システムの効果に関する一考察2009

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      藤本和則, 玉置了
    • Organizer
      第25回ファジィシステムシンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2009-07-14
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      玉置了
    • Organizer
      商品開発・管理学会, 第11回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-10-25
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      玉置了
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      商品開発・管理学会第11回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-10-25
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    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      日本消費経済学会関西部会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2007-11-24
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  • [Presentation] オンライン空間における消費者のコミュニケーション行動とアイデンティティ2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2007-11-24
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  • [Book] 変わる世界の小売業(翻訳)第10章を担当2010

    • Author(s)
      ブレンダ・スターンクィスト著若林靖永・雀容熏訳
    • Total Pages
      27
    • Publisher
      新評論
    • Related Report
      2009 Annual Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

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