THE STUDY OF REFORMATION MEGHANISM OF NAIVE THEORY CONGERNED HUMANITIES
Project/Area Number |
19730423
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Educational psychology
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Research Institution | Kagoshima Prefectural College |
Principal Investigator |
YOSHIKUNI Hideto Kagoshima Prefectural College, 生活科学科, 准教授 (30343734)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
YOSH工KUNI Noriko 元宮城県立石巻高校, 英語教諭
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥1,120,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2008: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2007: ¥600,000 (Direct Cost: ¥600,000)
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Keywords | 教育系心理学 / 学習過程 / 素朴理論 / 第二言語 / ルール |
Research Abstract |
日本語母語者の学生を対象に,英語のルールを学習する場面を取り上げ,3つの研究を行った。主たる結果として,1.母語に関連する素朴理論からの干渉がおこること2.予想活動及び理由説明文を取り入れた援助法が,母語に関連する素朴理論からの干渉を抑制する効果が見られること3、素朴理論が抑制され,ルールに基づいた課題解決が正しくなされる場合には,7つの過程からなる認知プロセスモデルが想定されることが,示された。
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Report
(3 results)
Research Products
(6 results)