Estimation of axle load fluctuation from bridge response
Project/Area Number |
19760315
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Structural engineering/Earthquake engineering/Maintenance management engineering
|
Research Institution | Meijo University |
Principal Investigator |
OJIO Tatsuya Meijo University, 理工学部, 助教 (70303659)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,550,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥2,900,000 (Direct Cost: ¥2,900,000)
|
Keywords | Bridge Weigh-in-Motion / 過積載 / 疲労 / 環境振動 / 環境騒音 / 構造物音 / Bridge weigh-in-Motion / 支点反力法 / 支点反力 / ジョイント音 / 自動車騒音 |
Research Abstract |
鋼鈑桁橋の支点上垂直補剛材にひずみゲージを貼付して、支点反力に比例するひずみ量を測定し、すべての支点で測定を行い、これを合算することで、橋梁上の自動車荷重の合計値に比例するひずみ量を測定した。1kHzのサンプリング周波数で、72時間の連続測定を行い、3軸大型トラックが単独で走行するケースを抽出し、このひずみの変動に対して、周波数分析を行うことにより、自動車荷重の時間変動の周波数特性を分析した。
|
Report
(3 results)
Research Products
(4 results)