• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Perceptions and Responses of Marketers to Country-of-Origin Effects.

Research Project

Project/Area Number 19830065
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionToyo University

Principal Investigator

LEE Kyungtae  Toyo University, 経営学部, 講師 (40453857)

Project Period (FY) 2007 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥2,811,000 (Direct Cost: ¥2,460,000、Indirect Cost: ¥351,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,521,000 (Direct Cost: ¥1,170,000、Indirect Cost: ¥351,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,290,000 (Direct Cost: ¥1,290,000)
Keywords原産地効果 / Country-of-Origin(COO) / Country-of-Brand(COB) / ブランド / 原産地 / カントリー・オブ・オリジン / ブランド国籍 / 関与度
Research Abstract

製品の原産地情報(COO)と企業ブランドの国籍情報(COB)が顧客のブランドおよび製品評価に与える影響につき、企業側の認識と対応を調べた。企業アンケート調査と聞き取り調査を実施し、COOとCOBの影響を比較分析するとともに、生産財か消費財か、また日本企業か外資系企業かによって認識に相違があるか否かを検証した。さらに、両国籍情報の働きに対する企業側の対応として、ポジティブ(ネガティブ)なCOO/COBイメージの活用(抑制)に関する実態を明らかにした。

Report

(3 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (1 results)

All 2009

All Presentation (1 results)

  • [Presentation] 原産地効果に対する企業側の認識2009

    • Author(s)
      李キョンテ
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西大学(発表確定)
    • Year and Date
      2009-05-29
    • Related Report
      2008 Final Research Report

URL: 

Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi