Study on the interaction between combustion by hydrogen jet and shock wave using velocimetory with high-spatial and temporal resolution
Project/Area Number |
19860009
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Thermal engineering
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Research Institution | Tohoku University |
Principal Investigator |
NAKAMURA Hisashi Tohoku University, 流体科学研究所, 助教 (40444020)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
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Budget Amount *help |
¥3,102,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥402,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,742,000 (Direct Cost: ¥1,340,000、Indirect Cost: ¥402,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,360,000 (Direct Cost: ¥1,360,000)
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Keywords | Compressible Flow / Shock Waves / Combustion / Particle Tracking Velocimetry / Particle Trackina Velocimetry |
Research Abstract |
スクラムジェット燃焼器内で縦横に発生する衝撃波と燃焼場の干渉現象について調べるため, 粒子追跡速度計法による流れ場の速度分布計測, 壁面圧力分布の計測, 高速度シュリーレンによる流れ場の可視化および数値計算を行った. これらの結果, 衝撃波を燃料噴射口下流側に入射することで, 滞在時間の増加, 圧力上昇による反応促進, および混合促進が得られることがわかった. このため, 衝撃波を噴射口下流側に入射したとき, 噴射口下流側のみで保炎することがわかった.
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Report
(3 results)
Research Products
(13 results)