• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Longitudinal Survey of Japanese Youths after School : Regarding Works and Family

Research Project

Project/Area Number 19H00608
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Medium-sized Section 8:Sociology and related fields
Research InstitutionRikkyo University (2020-2023)
Osaka University (2019)

Principal Investigator

Nakazawa Wataru  立教大学, 社会学部, 教授 (00403311)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 古田 和久  新潟大学, 人文社会科学系, 准教授 (70571264)
多喜 弘文  東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 准教授 (20634033)
高松 里江  立命館大学, 総合心理学部, 准教授 (20706915)
白川 俊之  広島大学, 人間社会科学研究科(総), 准教授 (40805313)
石田 賢示  東京大学, 社会科学研究所, 准教授 (60734647)
吉田 崇  静岡大学, 人文社会科学部, 教授 (80455774)
西丸 良一  慶應義塾大学, 教学マネジメント推進センター(三田), 助教 (70634476)
苫米地 なつ帆  大阪経済大学, 情報社会学部, 准教授 (90782269)
小川 和孝  東北大学, 文学研究科, 准教授 (80734798)
斉藤 知洋  国立社会保障・人口問題研究所, 社会保障基礎理論研究部, 研究員 (00826620)
藤原 翔  東京大学, 社会科学研究所, 准教授 (60609676)
Project Period (FY) 2019-04-01 – 2024-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥37,310,000 (Direct Cost: ¥28,700,000、Indirect Cost: ¥8,610,000)
Fiscal Year 2023: ¥8,190,000 (Direct Cost: ¥6,300,000、Indirect Cost: ¥1,890,000)
Fiscal Year 2022: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2021: ¥8,190,000 (Direct Cost: ¥6,300,000、Indirect Cost: ¥1,890,000)
Fiscal Year 2020: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2019: ¥12,870,000 (Direct Cost: ¥9,900,000、Indirect Cost: ¥2,970,000)
Keywords階層 / パネル調査 / COVID-19 / 成績 / 奨学金 / 性役割意識 / 進路選択 / 高等教育の専攻 / 若者 / パンデミック / トランジション / 意識 / 結婚 / 家族形成 / 若年 / 格差 / リスク / 雇用 / 労働 / オンライン / 郵送法 / バイアスの補正 / ジェンダー / 行動変容 / 学歴 / メンタルヘルス / ライフコース / 教育から労働への移行 / COVID19 / 回収率 / 質問紙調査 / サンプルサイズ / コーホート / 母子調査 / 母子関係 / 働き方 / 教育戦略
Outline of Research at the Start

本研究は、2012年に高校生2年生とその母親に実施した質問紙調査に始まり、2016年に母親にフォローしたものをベースに、2019年度から隔年で、同一の調査対象者を追跡して、生活環境の変化を辿ろうとするものである。高校卒業、高等教育への進学や卒業、就職という重要な人生のイベントをくぐり抜けてきた対象者を詳しく検討することで、何が進路決定に影響したのか、進路の結果に高校までの生活環境がどう影響してきたのか、就職後の地位や家族構成の変化(結婚や出産も含む)はどうなっているのか、実際に個人を追跡してデータを獲得し、計量的な分析を行うことを目的としている。

Outline of Final Research Achievements

In 2019, we conducted a nationwide questionnaire survey, followed by four follow-up surveys every year. We analyzed the relationship between educational and occupational decisions made during high school, individuals' lifestyles and attitudes, and the impact of the COVID-19 pandemic on their lives. Gender disparities in major and occupational choices were found to be complex, diverging not simply based on adherence to traditional gender role, but rather in terms of orientation toward care giving and mothers' occupational perspectives. The use of educational loans was skewed toward individuals valuing education. The study also observed that mental wellbeing of men improved during the pandemic, whereas women's mental health did not. The characteristics of the panel survey facilitated a scrutiny of the validity of traditionally used self-assessed measures of secondary school academic performance.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

進学、就職は重要なライフイベントだが、その前後を捕捉したパネル調査は、個人の追跡が困難なためほとんど行われていない。この調査は、過去の社会調査におけるそういった問題点を乗り越えるものである。また調査期間にCOVID-19のパンデミックが含まれたため、同一個人のパンデミック前後の行動や意識の変化を捉えることができる点も意義が大きい。オンラインデータでの回収と郵送票の回収の併用、また一部の質問項目の指標の妥当性など、パネル調査の特性をいかした検証も行うなど、社会調査法分野でも一定の学術的な貢献を達成している。調査項目も多様な分野にわたっており、社会政策的にも重要な知見を提供できると考えられる。

Report

(7 results)
  • 2023 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2022 Annual Research Report
  • 2021 Annual Research Report
  • 2020 Annual Research Report
  • 2019 Comments on the Screening Results   Annual Research Report
  • Research Products

    (69 results)

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 Other

All Journal Article (22 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results,  Peer Reviewed: 14 results,  Open Access: 10 results) Presentation (38 results) (of which Int'l Joint Research: 9 results,  Invited: 4 results) Book (7 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] マルチレベル回帰モデルと事後層化を用いた非確率抽出データの推定改善――モニター型調査における高校生の教育達成の分析への適用2024

    • Author(s)
      小川和孝
    • Journal Title

      社会と調査

      Volume: 33

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] キャリア途中の学校機関への入学 ― ―誰がリカレント教育を受けるのか?2024

    • Author(s)
      高松里江
    • Journal Title

      デザイン科学研究

      Volume: 3 Pages: 271-283

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Journal Article] Escaping from Workplace Harassment by Changing Jobs and Subjective Well-being: A Panel Analysis with Longitudinal Survey Data of Youth in Japan2024

    • Author(s)
      Kenji Ishida
    • Journal Title

      CSRDA Discussion Paper Series

      Volume: 76 Pages: 1-23

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 公教育費を増やすことの政策的意義を考える2023

    • Author(s)
      中澤渉
    • Journal Title

      Beacon Authority 実践自治

      Volume: 96 Pages: 6-10

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Journal Article] The burden of student loan debt: differences in socioeconomic background and attitudes towards higher education2023

    • Author(s)
      Furuta Kazuhisa
    • Journal Title

      British Journal of Sociology of Education

      Volume: 45 Issue: 1 Pages: 41-59

    • DOI

      10.1080/01425692.2023.2267771

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Explaining class differences in educational attainment in Japan: An empirical test of the Breen and Goldthorpe model2023

    • Author(s)
      Fujihara Sho
    • Journal Title

      Research in Social Stratification and Mobility

      Volume: 83 Pages: 100770-100770

    • DOI

      10.1016/j.rssm.2023.100770

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 分野別研究動向(社会階層)-格差社会の中の階層研究2023

    • Author(s)
      藤原翔
    • Journal Title

      社会学評論

      Volume: 73(4) Pages: 445-459

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 教育現場はデータとどう向き合うべきか2023

    • Author(s)
      中澤渉
    • Journal Title

      教育

      Volume: 925 Pages: 84-91

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Journal Article] Gender Track in the Choice of Major in Higher Education:2022

    • Author(s)
      髙松里江
    • Journal Title

      Sociological Theory and Methods

      Volume: 37 Issue: 2 Pages: 170-183

    • DOI

      10.11218/ojjams.37.170

    • ISSN
      0913-1442, 1881-6495
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 大卒初職でみられる男女間の雇用格差――性別専攻分離に着目して2022

    • Author(s)
      高松里江
    • Journal Title

      現代女性とキャリア

      Volume: 14 Pages: 51-63

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] New horizontal inequalities in Japanese education? Examining socioeconomic selectivity in pre-college study abroad intent and participation2022

    • Author(s)
      Entrich, Steve R. and Fujihara Sho
    • Journal Title

      Research in Social Stratification and Mobility

      Volume: 81 Pages: 100727-100727

    • DOI

      10.1016/j.rssm.2022.100727

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
  • [Journal Article] 「教育と階層」領域における計量的比較研究――国内外の研究をめぐる分断状況を超えて2022

    • Author(s)
      多喜弘文・荒木啓史・森いづみ
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 110 Pages: 307-348

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Journal Article] 社会調査における自己評価成績2022

    • Author(s)
      中澤渉
    • Journal Title

      社会学評論

      Volume: 72(4) Pages: 487-503

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Do student loans compensate for parental resources? The role of student loans in the transition to higher education2022

    • Author(s)
      Furuta, Kazuhisa
    • Journal Title

      International Studies in Sociology of Education

      Volume: 31 Issue: 1 Pages: 1-24

    • DOI

      10.1080/09620214.2022.2034032

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 日本における性別専攻分離の形成メカニズムに関する実証的研究-STEM/ケアの次元に着目して-2022

    • Author(s)
      田邉和彦
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 109 Pages: 29-50

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Impact of the COVID-19 Pandemic on Japanese Youths:2021

    • Author(s)
      中澤 渉、藤原 翔
    • Journal Title

      Sociological Theory and Methods

      Volume: 36 Issue: 2 Pages: 244-258

    • DOI

      10.11218/ojjams.36.244

    • ISSN
      0913-1442, 1881-6495
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 私事化のもとでの公教育費負担のゆくえ2021

    • Author(s)
      中澤渉
    • Journal Title

      教育学年報(世織書房)

      Volume: 12 Pages: 29-50

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 子どもによる社会経済的背景の報告とその妥当性 : 高校生と母親調査の追跡調査データを用いて2021

    • Author(s)
      白川俊之
    • Journal Title

      社会と調査

      Volume: 27 Pages: 64-75

    • NAID

      40022721208

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Parental perceptions of university cost, fear of debt, and choice of high school in Japan2021

    • Author(s)
      Furuta Kazuhisa
    • Journal Title

      British Journal of Sociology of Education

      Volume: 42 Issue: 5-6 Pages: 1-19

    • DOI

      10.1080/01425692.2021.1896356

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 母親のジェンダー意識と高校生の高等教育進学・専攻分野選択2021

    • Author(s)
      白川俊之
    • Journal Title

      大学論集

      Volume: 53 Pages: 1-17

    • NAID

      40022574994

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 高等教育における性別専攻分離の発現メカニズム――STEM志向 に見られる性差を中心に2020

    • Author(s)
      白川俊之
    • Journal Title

      社会文化論集

      Volume: 16 Pages: 127-158

    • NAID

      120006886655

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 教育社会学における因果推論2019

    • Author(s)
      藤原翔
    • Journal Title

      理論と方法

      Volume: 34(1) Pages: 65-77

    • NAID

      130007864322

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] 出身階層,地域と高等教育の費用負担――中学生と母親パネル調査の分析2024

    • Author(s)
      古田和久
    • Organizer
      東大社研パネルシンポジウム 2024(東京大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Social Class and Gender in a Solitary Society: The Impact of COVID-19 Pandemic in Japan2023

    • Author(s)
      Wataru Nakazawa
    • Organizer
      The XX World Congress of Sociology, International Sociological Association (in Melborne)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 高等教育進学に伴う費用負担行動の階層差2023

    • Author(s)
      古田和久
    • Organizer
      日本教育社会学会第75回大会(弘前大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 若年者のライフスタイルと結婚にかんする意識の関連--COVID-19の影響に着目して2023

    • Author(s)
      苫米地なつ帆
    • Organizer
      第69回東北社会学会(東北大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] Roles of Education in Social Mobility: A Unified Approach.2023

    • Author(s)
      Sho Fujihara
    • Organizer
      The XX World Congress of Sociology, International Sociological Association (in Melborne)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Identifying the Role of High School in Educational Inequality: A Causal Mediation Approach.2023

    • Author(s)
      Sho Fujihara
    • Organizer
      1st Annual Conference on the Research on East Asian Demography and Inequality (in Tokyo)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] How much does education reduce the disparity in occupational attainment among social origins? A causal decomposition analysis2023

    • Author(s)
      Sho Fujihara
    • Organizer
      Educational Research Association of Singapore International Conference and the World Education Research Association Focal Meeting (in Singapore)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 社会移動における教育の役割:統合アプローチ2023

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      日本教育社会学会第75回大会(弘前大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 教育への介入によって出身階層による到達階層の差はどの程度減少するのか:因果分解分析によるアプローチ2023

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第96回日本社会学会大会(立正大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 家族形成期における女性のライフコース展望の経時的変化:パネルデータによる検討2023

    • Author(s)
      斉藤知洋
    • Organizer
      第69回東北社会学会(東北大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] ジェンダー差からみた大学に進学する理由と専攻分野の選択――潜在クラス分析によるアプローチ2023

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      第96回日本社会学会大会(立正大学)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 初職に対する大学入試の影響2022

    • Author(s)
      西丸良一
    • Organizer
      第74回日本教育社会学会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 教育達成に対する学校外教育継続の因果効果2022

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第74回日本教育社会学会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 何を測る対象とし,推定するか:社会階層研究への適用を例に2022

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第95回日本社会学会大会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 高等教育における専攻分野選択の格差――社会階層とジェンダーの役割を中心に2022

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      第74回日本教育社会学会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学入試と大卒就職の関係2021

    • Author(s)
      西丸良一
    • Organizer
      第73回関西教育学会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 貸与奨学金利用における社会経済的格差2021

    • Author(s)
      古田和久
    • Organizer
      日本教育社会学会第73回大会(関西学院大・オンライン)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 日本社会における「受験浪人」研究の意義とその再考2021

    • Author(s)
      佐伯厘咲
    • Organizer
      日本社会学会第94回大会(東京都立大学・オンライン)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 高等教育のSTEM分野への希望・進学とジェンダー――職業期待の性差を手がかりとして2021

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      日本教育社会学会第73回大会(関西学院大・オンライン)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 学校の中退経験が初期キャリアに及ぼす影響――「高校生と母親調査」による 実証分析2021

    • Author(s)
      石田賢示
    • Organizer
      日本教育社会学会第73回大会(関西学院大・オンライン)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] きょうだい構成と進路選択のメカニズム2021

    • Author(s)
      苫米地なつ帆
    • Organizer
      日本教育社会学会第73回大会(関西学院大・オンライン)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 高校生のジェンダー意識とその後の職業選択・職場選択――「高校生と母親調査」追跡調査を用いて2021

    • Author(s)
      髙松里江
    • Organizer
      第70回数理社会学会大会
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 就職間もない若年世代の受けたCOVID-19の影響:「高校生と母親調査」の追跡調査から2021

    • Author(s)
      中澤渉
    • Organizer
      東京大学社会科学研究所パネル調査シンポジウム(オンライン・2月19日)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 出身階層の多次元性からみた高校卒業者の進路選択2020

    • Author(s)
      古田和久
    • Organizer
      日本教育社会学会第72回大会
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 高等教育におけるSTEM分野進学のジェンダー差2020

    • Author(s)
      田邉和彦
    • Organizer
      日本教育社会学会第72回大会
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 教育調査の階層変数に関する測定誤差と無回答2020

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      日本教育社会学会第72回大会
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] Parental Educational Strategies toward Advancement to University in Japan: Focusing on Social Class, Economic Conditions, and Gender2020

    • Author(s)
      Wataru Nakazawa
    • Organizer
      Comparative and International Education Society (accepted but cancelled due to Covid-19)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Gender-Differentiated Parental Strategies on Advancement to University: Using the Latent Class Model on Data in Japan2020

    • Author(s)
      Wataru Nakazawa
    • Organizer
      World Education Research Association (accepted but cancelled due to Covid-19)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Do Lower Tuition Fees Expand Opportunities for Higher Education? :A study of University Choices in Japan2020

    • Author(s)
      Wataru Nakazawa
    • Organizer
      American Sociological Association (roundtable session)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Poverty Risk among the Japanese2019

    • Author(s)
      Wataru Nakazawa
    • Organizer
      11th International Convention of Asia Scholars (at Leiden)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 生徒とその母親に対する近隣の影響2019

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第68回数理社会学会大会(熊本県立大学)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] 日本社会における3世代学歴移動の分析2019

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第71回日本教育社会学会大会(大正大学)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] ウェブを活用した社会調査の新展開2019

    • Author(s)
      藤原翔
    • Organizer
      第92回日本社会学会大会(東京女子大・成蹊大学)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] Explaining Class Differentials in College Enrollment in Japan: An Empirical Test of Relative Risk Aversion Hypothesis2019

    • Author(s)
      Sho Fujihara
    • Organizer
      International Symposium on Inequality of Educational Opportunity (at Keio University)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 教育社会学における実証研究の展開――『社会階層と教育』の研究 から2019

    • Author(s)
      古田和久
    • Organizer
      第71回日本教育社会学会大会(大正大学)課題研究
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] Family Socioeconomic Status and Educational Decision Making: The Effect of Debt Aversion on High School Choices2019

    • Author(s)
      Kazuhisa Furuta
    • Organizer
      11th International Convention of Asia Scholars (at Leiden)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 高校生にとっての大学の学部・学科の選択――ジェンダーの観点 から2019

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      第71回日本教育社会学会大会(大正大学)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] なぜ,STEMを選択する女子は少ないのか?――高等教育の専攻分 野のジェンダー分析2019

    • Author(s)
      白川俊之
    • Organizer
      2019年度広島大学高等教育研究開発センター第16回公開研究会
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Invited
  • [Book] 社会学の基礎 (中澤 渉「第6章・社会階層」)2024

    • Author(s)
      松本 康、小池 靖、貞包 英之
    • Total Pages
      310
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641174938
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Book] 文系/理系の性別分離の生成プロセスに関する実証的研究-文化的信念に基づく文理認識の差異化と進路選択2024

    • Author(s)
      田邉和彦
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      大阪大学大学院人間科学研究科博士論文
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Book] 日本女性のライフコース (斉藤知洋「結婚で生活は豊かになるのか:初婚・離婚・再婚による生活の変化」)2023

    • Author(s)
      樋口 美雄、中山 真緒
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • ISBN
      4766429214
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Book] 家族社会学事典 (斉藤知洋「家族と子どもの教育達成」)2023

    • Author(s)
      日本家族社会学会
    • Total Pages
      704
    • Publisher
      丸善出版
    • ISBN
      4621308343
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Book] 学校の役割ってなんだろう2021

    • Author(s)
      中澤 渉
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      筑摩書房
    • ISBN
      9784480684080
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] 学ぶ・教える(シリーズ人間科学4)2020

    • Author(s)
      中澤渉・野村晴夫
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      大阪大学出版会
    • ISBN
      4872596218
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Book] 学校教育と不平等の比較社会学2020

    • Author(s)
      多喜弘文
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      4623070336
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Remarks] 課題公募型二次分析研究会報告会

    • URL

      https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/quantitative/kobo/briefing/#d014962

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Remarks] 東京大学社会科学研究所課題公募型二次分析研究会報告会(2021年3月15日)

    • URL

      https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/quantitative/kobo/briefing/#d014690

    • Related Report
      2020 Annual Research Report

URL: 

Published: 2019-04-18   Modified: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi