Study for the Better PPP Urban Railway Projects in Asian Megacities
Project/Area Number |
19H02257
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | National Graduate Institute for Policy Studies |
Principal Investigator |
Morichi Shigeru 政策研究大学院大学, 政策研究科, 名誉教授 (40016473)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
稲村 肇 東北工業大学, 工学部, 名誉教授 (50168415)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥11,180,000 (Direct Cost: ¥8,600,000、Indirect Cost: ¥2,580,000)
Fiscal Year 2021: ¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2020: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2019: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
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Keywords | 都市鉄道 / アジアの大都市交通 / PPP / TOD / 事業スキーム |
Outline of Research at the Start |
第1の目的、各路線のリスクについては、次の5項目の分析を行う。①必要なデータの入手、②財務シミュレーションモデルの作成、③各国のデータから説明変数の分布の推定、④モンテカルロシミュレーション。 第2の目的、客観的データによる現象解明については、次の6項目の分析を行う。①開業当初の需要の定着遅れの分析、②内部補助の分析:日本の都市での1線目と2線目の需要と費用の変化に関する分析、③開業当初の鉄道と都市開発の収入のバランス:阪急と東急の事例分析、④都市開発の遅れの分析、⑤上下分離などスキームによる政府負担率の変化の実態分析、⑥運賃レベルと所得レベルの時系列推移の国際比較と財務モデルによる影響分析。
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Outline of Final Research Achievements |
Focusing on the fact that many of the PPP (Public-Private Partnerships) railway projects in Asian mega- cities have collapsed, we presented cost conversion methods for various risks, and then presented risk evaluation methods using Monte Carlo simulation for each risk. Next, regarding the misunderstandings of decision makers related to the bankruptcy, we presented findings on six types of misunderstandings, such as analysis of the possibility of fare revisions, development of methods for grasping the actual situation of development along railway lines, and business schemes for delays in demand settlement.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アジア各国での破綻事例を、現地の教授の協力を得て分析をした初めての研究であり、各国の研究者の活動の契機となった。また各国で始まっている多くの都市鉄道事業に対して、各種リスクの分析、運賃設定、沿線都市開発、適正な公的財政支援などに関する知見は実務上も意義があり、研究代表者はバンコクの計画策定、マニラの事業スキームに関し、JICAと両国交通大臣からアドバイスの依頼を受けて対応している。
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Report
(4 results)
Research Products
(10 results)