• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on an Intuitive Visualization System for Extensive and High-Density Barrier Data Utilizing Pedestrians as Sensor Nodes

Research Project

Project/Area Number 19H04160
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 61020:Human interface and interaction-related
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

MIYATA Akihiro  日本大学, 文理学部, 教授 (20648802)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 村山 優子  津田塾大学, 数学・計算機科学研究所, 研究員 (20264955)
Project Period (FY) 2019-04-01 – 2024-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥16,900,000 (Direct Cost: ¥13,000,000、Indirect Cost: ¥3,900,000)
Fiscal Year 2023: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2022: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2021: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2020: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2019: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Keywordsバリアフリー / 障害者 / Deep learning / バーチャルリアリティ / ゲーミフィケーション / 人工知能 / 障がい者
Outline of Research at the Start

障がい者の自由な移動を支援する上で,屋内外に存在するバリア情報を提供するバリアフリーマップが重要な役割を果たすが,現在のバリアフリーマップは,広範囲・高密度の情報を提供できず,バリア情報を直感的に提示できない。これらの問題に対し,本研究は (A)バリア情報入力,(B)バリア情報分析,(C)バリア情報出力の観点から解決を目指す。Aでは健常者が歩行やゲームをするだけで加速度データを収集できる方式に取り組む。Bでは人工知能で歩行時加速度データから路上のバリアの存在・種別を高精度に判定する技術に取り組む。Cでは直感的なバリアフリーマップ表現や,バリア通過時の様子を体感できるVRシミュレータに取り組む。

Outline of Final Research Achievements

This research aimed to develop a system for the high-precision, wide-area collection, analysis, and output of barrier information. In the first year, we implemented input methods, conducted deep learning analysis, and performed basic studies on heatmaps and VR methods. Despite delays in the second year due to COVID-19, we achieved the implementation of an integrated system and additional input methods. In the third year, we developed a collection platform and an Android application, improving the visualization and VR simulation. In the fourth year, we refined the heatmap and VR methods based on user needs and conducted field experiments. In the fifth year, we made system improvements, conducted further field experiments, and engaged in social contribution activities, ultimately releasing a barrier-free map. These efforts resulted in the publication of seven papers in peer-reviewed journals and ten presentations at international conferences.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究の学術的意義は,画像AI・行動分析AI・ゲーミフィケーションを組み合わせたバリアフリーマップ作成の新規性にある.これにより,国内外のバリアフリー研究,都市工学,社会福祉学,社会心理学等,工学分野だけでなく社会科学分野にも影響を与えることが期待される.特に,都市空間のバリア情報の収集・分析・可視化は,安全な環境作りの基盤に関する研究の発展に寄与する.
社会的意義は,障害者・高齢者等に対して,バリアフリーマップを提供することで,彼らの安全な生活と社会参加を後押しできることにある.また,施設管理者や自治体にとっては,問題点把握や改善優先度の決定が容易になり,効率的な施設運営が可能となる.

Report

(6 results)
  • 2023 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2022 Annual Research Report
  • 2021 Annual Research Report
  • 2020 Annual Research Report
  • 2019 Annual Research Report
  • Research Products

    (56 results)

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 Other

All Journal Article (7 results) (of which Peer Reviewed: 7 results,  Open Access: 3 results) Presentation (41 results) (of which Int'l Joint Research: 12 results,  Invited: 2 results) Book (1 results) Remarks (7 results)

  • [Journal Article] A Study of Authoring Tool for Wheelchair Simulation2024

    • Author(s)
      杉本隆星, 大河原巧, 齊藤孝樹, 呉健朗, 宮田章裕
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 65 Issue: 1 Pages: 211-220

    • DOI

      10.20729/00231746

    • ISSN
      1882-7764
    • Year and Date
      2024-01-15
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] A Study of Cross Slope Simulator Using Vection-inducing Movie and Circular Motion of an Electric Wheelchair2023

    • Author(s)
      杉本隆星, 大河原巧, 板床海斗, 落合慶広, 宮田章裕
    • Journal Title

      Transactions of the Virtual Reality Society of Japan

      Volume: 28 Issue: 1 Pages: 35-42

    • DOI

      10.18974/tvrsj.28.1_35

    • ISSN
      1344-011X, 2423-9593
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Effect of Travel Distance in VR Wheelchair Simulation on Flat Surfaces2023

    • Author(s)
      大河原巧, 本岡宏將, 板床海斗, 杉本隆星, 宮田章裕
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 64 Issue: 1 Pages: 104-111

    • DOI

      10.20729/00223413

    • ISSN
      1882-7764
    • Year and Date
      2023-01-15
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Evaluation of A Walking Data Collection System with An Encampment Game2023

    • Author(s)
      古田瑛啓, 奥川和希, 村山優作, 宮田章裕
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 64 Issue: 1 Pages: 33-42

    • DOI

      10.20729/00223406

    • ISSN
      1882-7764
    • Year and Date
      2023-01-15
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] A Comparative Study of Neural Network Structures for Detection of Accessibility Problems2020

    • Author(s)
      Akihiro Miyata and Kazuki Okugawa
    • Journal Title

      Transactions of the Virtual Reality Society of Japan

      Volume: 25 Issue: 3 Pages: 174-180

    • DOI

      10.18974/tvrsj.25.3_174

    • NAID

      130007920728

    • ISSN
      1344-011X, 2423-9593
    • Year and Date
      2020-09-30
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Walking Data Gathering System for Barrier Detection Using Gamification2020

    • Author(s)
      大和佑輝, 奥川和希, 呉健朗, 粟飯原萌, 古市昌一, 宮田章裕
    • Journal Title

      Transactions of the Virtual Reality Society of Japan

      Volume: 25 Issue: 1 Pages: 12-20

    • DOI

      10.18974/tvrsj.25.1_12

    • NAID

      130007822680

    • ISSN
      1344-011X, 2423-9593
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Vection誘発映像と前進動作による坂道シミュレーション2020

    • Author(s)
      本岡宏將, 呉健朗, 大和佑輝, 宮田章裕
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 61 Pages: 61-69

    • NAID

      170000181602

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] アクセシビリティマッピングにおける施設管理者とクラウドワーカーの違いの調査2024

    • Author(s)
      宮田章裕, 村山優作, 古田瑛啓
    • Organizer
      情報処理学会第122回コラボレーションとネットワークサービス (CN)研究会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] バリアフリーマップ作成における施設管理者とクラウドワーカーの視点2024

    • Author(s)
      宮田章裕, 村山優作, 古田瑛啓
    • Organizer
      情報処理学会第86回全国大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 強化学習による電動車椅子のバリアシミュレーションの基礎検討2024

    • Author(s)
      藤本悠作, 杉本隆星, 齊藤孝樹, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2024
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 短期達成可能な目標提示による歩行データ収集ゲームの基礎検討2024

    • Author(s)
      大久保歩香, 古田瑛啓, 土岐田力輝, 粟飯原萌, 田中絵里子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2024
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 複数アングルでの撮影を促すゲーム要素を利用したバリア画像収集システムの基礎検討2024

    • Author(s)
      水留悟, 村山優作, 土岐田力輝, 粟飯原萌, 田中絵里子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2024
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] Case Study on Student Behavior of Barrier Image Collection through Gaming2023

    • Author(s)
      Yusaku Murayama, Akihiro Furuta, Keihiro Ochiai, Yuko Murayama, and Akihiro Miyata
    • Organizer
      35th Australian Conference on Human-computer-interaction (OzCHI ’23)
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Vection誘発映像と電動車椅子を併用した段差通過シミュレータの改良2023

    • Author(s)
      齊藤孝樹,杉本隆星,藤本悠作,呉健朗,宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会コラボレーションとネットワークサービスワークショップ2023
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] HMDと電動車椅子を用いた段差通過シミュレータの検証2023

    • Author(s)
      齊藤孝樹, 板床海斗, 杉本隆星, 大河原巧, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO ’23)シンポジウム
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 視覚障害者誘導用ブロックの認識のしやすさを推定する手法の提案2023

    • Author(s)
      土岐田力輝, 古田瑛啓, 村山優作, 齊藤孝樹, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO ’23)シンポジウム
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] Case Study: In-the-Field Accessibility Information Collection Using Gamification2023

    • Author(s)
      Akihiro Miyata, Kazuki Okugawa, Yusaku Murayama, Akihiro Furuta, Keihiro Ochiai, and Yuko Murayama
    • Organizer
      The 20th International Web for All Conference (W4A '23)
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 弱さと向き合うコンピューティング2023

    • Author(s)
      宮田章裕
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会第13回年次大会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] モチベーションの高低がバリア情報収集に与える影響の検証2023

    • Author(s)
      奥川和希, 村山優作, 古田瑛啓, 村山優子, 落合慶広, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2023
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 視覚障害者誘導用ブロックの識別のしやすさを推定する手法の基礎検討2023

    • Author(s)
      土岐田力輝, 古田瑛啓, 奥川和希, 村山優作, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2023
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] ゲーミフィケーションを活用した実地アクセシビリティ情報収集フィールドトライアル2023

    • Author(s)
      宮田章裕, 奥川和希, 村山優作, 古田瑛啓, 落合慶広, 村山優子
    • Organizer
      情報処理学会第85回全国大会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] HMDと電動車椅子を用いた横断勾配シミュレータの実装2022

    • Author(s)
      杉本隆星, 大河原巧, 板床海斗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO '22)
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] Gamification Strategies to Improve the Motivation and Performance in Accessibility Information Collection2022

    • Author(s)
      Akihiro Miyata, Yusaku Murayama, Akihiro Furuta, Kazuki Okugawa, Keihiro Ochiai, and Yuko Murayama
    • Organizer
      Extended Abstracts of the 2022 ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI EA ’22)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Behavioral Survey of Volunteers in Barrier Photo Collection Task2022

    • Author(s)
      Kazuki Okugawa, Tadashi Maeda, Yuko Murayama, Keihiro Ochiai, and Akihiro Miyata
    • Organizer
      Posters’ Extended Abstracts. 24th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII ’22)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Implementation of an Authoring Tool for Wheelchair Simulation with Visual and Vestibular Feedback2022

    • Author(s)
      Takumi Okawara, Kousuke Motooka, Kazuki Okugawa, and Akihiro Miyata
    • Organizer
      Proc. 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR ’22)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] バリア形状をゲーム要素としたバリア画像収集システムの検証2022

    • Author(s)
      村山優作, 奥川和希, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2022論文集, pp.105-114
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 陣取りゲーム要素を導入した歩行データ収集システムの検証2022

    • Author(s)
      古田瑛啓, 奥川和希, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2022論文集, pp.602-607
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 電動車椅子とHMDを用いた段差通過シミュレータの基礎検討2022

    • Author(s)
      板床海斗, 本岡宏將, 大河原巧, 杉本隆星, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2022論文集, pp.731-733
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 多様なユーザ状態を考慮したバリア情報収集システムの社会実験の検討2021

    • Author(s)
      奥川和希, 村山優作, 古田瑛啓, 村山優子, 落合慶広, 宮田章裕
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告, Vol.121, No.287, WIT2021-41, pp.48-53
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] ゲーミフィケーションを利用したバリア画像収集システムの実装2021

    • Author(s)
      村山優作, 奥川和希, 前田真志, 古田瑛啓, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会シンポジウム論文集, マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO ’21), Vol.2021
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] バリア画像収集におけるユーザ行動の調査2021

    • Author(s)
      前田真志, 奥川和希, 村山優作, 呉健朗, 村山優子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会シンポジウム論文集, マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO ’21), Vol.2021
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] A Crowdsourcing Platform for Constructing Accessibility Maps Using AI2021

    • Author(s)
      Akihiro Miyata
    • Organizer
      ACM CHI 2021 Workshop on Design and Creation of Inclusive User Interactions Through Immersive Media
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] A Crowdsourcing Platform for Constructing Accessibility Maps Supporting Multiple Participation Modes2021

    • Author(s)
      Akihiro Miyata, Kazuki Okugawa, Yuki Yamato, Tadashi Maeda, Yusaku Murayama, Megumi Aibara, Masakazu Furuichi and Yuko Murayama
    • Organizer
      ACM 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '21)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Real-world Distance Reduction in a Virtual Reality-based Wheelchair Simulation on Flat Surfaces2021

    • Author(s)
      Kousuke Motooka, Takumi Okawara, Yuki Yamato and Akihiro Miyata
    • Organizer
      23rd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '21)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] ゲーミフィケーションを適用したバリア画像収集方式のコンセプトの提案2021

    • Author(s)
      村山優作, 大和佑輝, 奥川和希, 前田真志, 古田瑛啓, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2021
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] バリアフリーマップにおけるバリア情報可視化手法の比較2021

    • Author(s)
      奥川和希, 大和佑輝, 大河原巧, 村山優子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2021
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] BScanner: A Crowdsourcing Platform for Constructing Accessibility Maps to Support Multiple Participation Types2020

    • Author(s)
      Akihiro Miyata, Kazuki Okugawa, Yuki Yamato, Megumi Aibara, Masakazu Furuichi and Yuko Murayama
    • Organizer
      32nd Australian Conference on Human-computer-interaction (OzCHI '20)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Assistive Technology based on Crowdsourcing and VR2020

    • Author(s)
      Akihiro Miyata
    • Organizer
      Creating Inclusive And Accessible Technology Through Immersive Interactions, Birds of a Feather, SIGGRAPH Asia 2020
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] バリアシミュレータのためのオーサリングツールの基礎検討2020

    • Author(s)
      大河原巧, 本岡宏將, 大和佑輝, 奥川和希, 宮田章裕
    • Organizer
      第28回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS '20)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] ゲーミフィケーションを用いたバリア画像収集方式の基礎検討2020

    • Author(s)
      村山優作, 大和佑輝, 奥川和希, 前田真志, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会グループウェアとネットワークサービスワークショップ2020
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] ヒートマップを用いたバリア情報可視化システムの実装2020

    • Author(s)
      奥川和希, 大和佑輝, 大河原巧, 村山優子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会シンポジウム論文集, マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO '20)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] Vection誘発映像を用いて傾きを提示する車椅子シミュレータの考察2020

    • Author(s)
      大河原巧, 本岡宏將, 大和佑輝, 奥川和希, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会シンポジウム論文集, マルチメディア, 分散, 協調とモバイル (DICOMO '20)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] ヒートマップを利用したバリア情報表現手法の基礎検討2020

    • Author(s)
      奥川和希, 大和佑輝, 呉健朗, 大河原巧, 村山優子, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2020
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] バリアシミュレータのための傾きフィードバックの基礎検討2020

    • Author(s)
      大河原巧, 本岡宏將, 呉健朗, 大和佑輝, 奥川和希, 宮田章裕
    • Organizer
      情報処理学会インタラクション2020
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] A Wheelchair Simulator Using Limited-Motion Patterns and Vection-Inducing Movies2019

    • Author(s)
      Akihiro Miyata, Kousuke Motooka, and Kenro Go
    • Organizer
      31st Australian Conference on Human-computer-interaction (OzCHI ’19)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] HMDと電動車椅子を用いたバリアシミュレータの移動距離削減の基礎検討2019

    • Author(s)
      本岡宏將, 大河原巧, 呉健朗, 大和佑輝, 宮田章裕
    • Organizer
      日本バーチャルリアリティ学会第24回日本バーチャルリアリティ学会大会
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Presentation] Gamification Approach for Gathering Barrier Information2019

    • Author(s)
      Yuki Yamato, Kenro Go and Akihiro Miyata
    • Organizer
      25th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing (CollabTech ’19)
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] ゲーミフィケーションを用いたバリア情報収集システムの機能追加2019

    • Author(s)
      大和佑輝, 奥川和希, 呉健朗, 宮田章裕
    • Organizer
      日本バーチャルリアリティ学会 サイバースペースと仮想都市研究会 第67回研究会
    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Book] (Sakurai, M., Shaw, R. eds) Emerging Technologies for Disaster Resilience. Disaster Risk Reduction(担当章:Use of IT for Situation Awareness for Disaster Risk Reduction)2021

    • Author(s)
      Yuko Murayama
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9789811603594
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Remarks] 本研究課題に関して研究代表者が主催したバリアフリーワークショップ「BFREE 2023」

    • URL

      https://sites.google.com/view/bfree2023/

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Remarks] 宮田研究室Webサイト

    • URL

      https://mytlab.org

    • Related Report
      2023 Annual Research Report 2022 Annual Research Report 2021 Annual Research Report 2020 Annual Research Report 2019 Annual Research Report
  • [Remarks] 本研究課題に関して研究代表者が主催したバリアフリーワークショップ「BFREE 2022」

    • URL

      https://sites.google.com/view/bfree2022/

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Remarks] 本研究課題に関して研究代表者が主催したバリアフリーワークショップ「BFREE 2021」

    • URL

      https://sites.google.com/view/bfree2021/

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Remarks] 本研究課題に関して研究代表者が主催したバリアフリーワークショップ「BFREE 2020」

    • URL

      https://mytlab.org/bfree2020/

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Remarks] 日本学術振興会科学研究費助成事業研究成果トピックスにおける本研究の紹介

    • URL

      https://www.jsps.go.jp/j-grantsinaid/37_topics/data/32665-20648802.pdf

    • Related Report
      2019 Annual Research Report
  • [Remarks] 本研究テーマに関して研究代表者が主催したバリアフリーワークショップ「BFREE 2019」

    • URL

      https://mytlab.org/bfree2019/

    • Related Report
      2019 Annual Research Report

URL: 

Published: 2019-04-18   Modified: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi