Aircraft Development and the Dawn of the World Air Traffic-Focusing on the Junkers under the Versailles-
Project/Area Number |
19K01782
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07070:Economic history-related
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Research Institution | Yokohama City University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 航空機開発 / 全金属製航空機 / F 13 / 世界初の全金属製旅客機 / フーゴ―・ユンカース / 軍用機開発 / 民間機開発 / 国際主義的ナショナリズム / 民間旅客機 / 軍用機 / スウェーデン子会社 / モスクワ近郊フィリ工場 / 大西洋横断 / 航空熱 / ヴェルサイユ体制 / ホロコースト / アウシュヴィッツ / ユダヤ人絶滅 / ラインハルト作戦 / ワイマール期 / ナチス期 / 独ソ戦 / 世界大戦 / ユンカース / フィリ / ゼークト / ソ連進出 / 航空機製造禁止 / フーゴー・ユンカース / 大西洋横断飛行 / ヴェルサイユ条約 / ユンカース航空 / 世界航空交通構想 / 国際主義 / 航空交通 / ワイマール体制 |
Outline of Research at the Start |
ユンカースといえばナチス期の軍用機が有名で、軍用機開発とユンカースの発達とが同一視されている。しかしそれはヴェルサイユ体制下・ワイマール体制下のフーゴー・ユンカースの平和的国際主義的な中心的努力を全く無視したものである。 敗戦後フーゴーはドイツ民主党に所属し、ヴェルサイユ体制の厳しい経済・経営条件の中で民間機開発、その大型化・長距離化に過酷な金融環境の中で挑戦し続けた。国際交通・国際交流の革命的平和的手段としての旅客機・貨物機の開発が彼と彼の会社の主たる関心時となった。世界の黎明期航空交通の発達においてルフトハンザばかりが注目されるが、それはフーゴーが開拓した民間航空路線網の継承であった。
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Outline of Final Research Achievements |
The achievements of Hugo Junkers and his company regarding the early days of the German aviation industry (aircraft manufacturing and aviation industry), which had not yet been developed in Japan, are in the archives of the Deutsches Museum (Munich) for the first time. Clarified based on Junkers Archif. This nascent research was made possible by Junkers Archif's ability to maintain extensive documentation of the company's activities from the early days of Junkers to 1933, both during and after the war. In his liberal and democratic spirit, Hugo Junkers was extremely flexible in applying the then-state-of-the-art scientific knowledge of thermodynamics and mechanical engineering to the invention of practical machines. rice field. This led to the 1910 "Wings Only Aircraft" patent.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
ドイツ資本主義発達史の研究においてまったく未開拓の航空機産業について、ユンカースを中心とする企業文書を軸に黎明期について序説的に明らかした。フーゴ―・ユンカースの航空機開発に一大刺激を与えたのは、いうまでもなく第一次世界大戦であった。だが、他者が木製布製航空機製造にまい進するなか、彼は、全金属製航空機開発に的を絞った。そして、ジュラルミンを素材とする世界最先端の航空機開発に突き進んだ。革命的発想を実際の航空機開発で粘り強く実践していった。革新的発明努力の結果、第一次世界大戦中だけでも、十数個の改良機を生み出した。その到達点がF13であった。これが世界最初の全金属製旅客機を生み出した。
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Report
(5 results)
Research Products
(21 results)