Elucidation of external stimuli effect on transient state of consumers' purchase process
Project/Area Number |
19K01945
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Chuo University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 購買行動 / 過渡状態 / 外部刺激 / 探索行動 / 消費者間ネットワーク / マーケティング / 消費者行動 / モデル分析 |
Outline of Research at the Start |
消費者は日々,外部より様々な情報を取得しながらどのような商品を購入すべきかといった様々な意思決定を行っています.しかし,そうした意思決定はすぐに行われるわけではなく,いろいろ迷ったり調べたりしながら自分が納得する商品にたどり着きます.本研究では,購買までの様々な段階においてどのような情報が影響を与えるのかについて解明することを目的とします.
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Outline of Final Research Achievements |
In this study, we focus on consumer behavior process and conduct theoretical and empirical analysis on what external stimuli influence to purchase behavior decision in the consumer behavior pre- and post-purchase. In particular, through some experiments, we were able to clarify the exploratory behavior of the pre-purchase process and how information transmission in the consumer network affected the connection between consumers. Furthermore, by analyzing the relationship between purchasing behavior and the prices, the pattern of information transmission on word-of-mouth sites, etc., consumers evaluated the purchasing deciding factors from multiple perspectives.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的成果としては,インターネットが普及以降,購買行動が変容し,特に情報の利用方法が大きく変わったことに関して,購買前と購買後の消費者の情報受発信行動に焦点をあて情報の種類やパターンにより購買に対してどのように影響が異なるのかを研究した点にある. 社会的意義としては,企業や小売店が消費者への適切なプロモーションやコミュニケーションをどのように進めるべきかについての有用な情報が発信できた点にある.特に,店舗づくりやプロモーション方法は以前と比べて大きく様変わりしつつあり,現代の市場においてどのような情報発信やコミュにケーションが求められるかの知見を得られたことは社会的な意義である.
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Report
(4 results)
Research Products
(71 results)