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Brand Switching Behavior in Customization Systems

Research Project

Project/Area Number 19K01965
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionKeio University

Principal Investigator

Ono Akinori  慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授 (20296742)

Project Period (FY) 2019-04-01 – 2022-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2021: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsカスタマイゼーション / ブランドスイッチ / ジルト効果 / プロダクト・カスタマイゼーション / ブランド・スイッチング
Outline of Research at the Start

顧客一人ひとりの注文に応じてカスタム製品を安価で大量に供給する最新システムに関して、本研究は、カスタム製品の注文の難しさに伴うスイッチング行動に着目する。企業は、この難しさへの対策として、注文を断念した顧客が同一ブランドの既製品の購買を検討できるシステムを導入しているが、これに懐疑の目を向けた実務家や研究者は皆無である。本研究は、注文を断念した顧客が競合ブランドへスイッチする条件の特定化を試みる。

Outline of Final Research Achievements

Product e-customization systems is the system to provide customers with made-to-order products that may match their needs in terms of product elements and features. However, customers often perceive difficulty in selecting a bundle of elements and features among thousands of alternatives and ordering the best products, resulting in shopping cart abandonment. In the real world, some firms offer a hybrid system in which their customers move the product customization subsystem to the ordinary ready-made product shopping subsystem. However, this study conducted several empirical studies with the new theory regarding the “jilting effects” and found that customers who face the failure of customization are more willing to choose competing brand rather than to choose ready-made product within the current brand.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

オンライン・カスタマイゼーション・システムを顧客に提供している先端的な企業は、しばしば顧客が製品の注文を断念してしまうという問題に苛まれている。この問題を解消するために、このシステムを従来型の既製品販売システムを接合させることによって、注文を断念した顧客が、既製品を購買するという代替的選択肢を採用するように誘導している。しかし、この試みは、問題解決に貢献しない危険性がある。本課題の事業者が、本課題の前に取り組んだ課題で取り扱ったように、注文を断念させない仕組みづくりのほうが、断念後の受け皿づくりより効果的であろうことを示唆した点で、学術的にも実務的・社会的にも大きな前進を成したと言いうる。

Report

(4 results)
  • 2021 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2020 Research-status Report
  • 2019 Research-status Report
  • Research Products

    (5 results)

All 2021 2020 2019

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (4 results) (of which Int'l Joint Research: 2 results)

  • [Journal Article] Customization and Personalization2020

    • Author(s)
      Akinori Ono
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40 Issue: 1 Pages: 3-5

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.030

    • NAID

      130007866796

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2020-06-30
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Open Access
  • [Presentation] カスタマイゼーションの失敗が消費者の製品選好に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      岩間雄亮・北澤涼平・小野晃典
    • Organizer
      日本商業学会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] Your Customers May Feel Jilted: The Hidden Risk of Hybrid E-Customization Systems2020

    • Author(s)
      Akinori Ono, Yusuke Iwama, Ryohei Kitazawa
    • Organizer
      Mass Customization and Personalization Conference
    • Related Report
      2020 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] マス・カスタマイゼーションにおけるジルト効果 ―魅力的な製品を諦めた消費者のブランド・スイッチ―2019

    • Author(s)
      小野晃典・岩間雄亮・北澤涼平・関口治花・土谷鈴・柳原慎平
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2019
    • Related Report
      2019 Research-status Report
  • [Presentation] The Hybrid of Certain and Uncertain Incentives: The Reinforcing-Uncertainty Effect Revisited2019

    • Author(s)
      Naoya Mori, Maika Esaki, Misaki Furuhashi, Akira Saigusa, Honoka Obata, and Akinori Ono
    • Organizer
      KSMS 2019 International Conference
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research

URL: 

Published: 2019-04-18   Modified: 2023-01-30  

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