Project/Area Number |
19K02507
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09010:Education-related
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Research Institution | Tsuru University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
堀川 修平 埼玉大学, 教育学部, その他 (80912815)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2023: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2022: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2020: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2019: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | 社会教育 / 生涯学習 / ジェンダー / セクシュアリティ / 専門職養成 |
Outline of Research at the Start |
本研究は、社会教育の場におけるセクシュアル・マイノリティ関連事業の成果と課題を整理、検討するとともに、それらに対するセクシュアル・マイノリティ当事者(支援)団体が求める配慮の実際を検討する。さらに、これらのことを踏まえながら、セクシュアル・マイノリティへの配慮を保証する教育・学習の理論的、かつ、実践的な基盤を提示し、それらにもとづく社会教育専門職養成におけるジェンダー・セクシュアリティ問題学習プログラムを開発する。
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Outline of Final Research Achievements |
This research project aims at creating the theoretical basic for learning by professionals of adult education and community learning through studying Gender Equality Promotion Centers' learning projects about sexual orientations and gender identities, reactions to those by sexual minorities and their supporters and researching the learning practices of such professionals in the field of adult education and community learning. Although research of this project had been restricted because of COVID-19 pandemic, the every possible research means had been taken, and the theoretical perspectives of protecting learners' dignity was found as the professionalism of adult education and community learning.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
今日、セクシュアル・マイノリティの権利保障に関わって、多様な対策が講じられている。 このような状況のなか、社会教育の場では、セクシュアル・マイノリティに関わる教育・学習事業が展開されているが、とりわけ、現行のジェンダー問題学習との関連において、それらの理論的・実践的な基盤は必ずしも明らかではない。このような社会的、かつ学術的な状況に対して、本研究は、セクシュアル・マイノリティへの配慮を保証する教育・学習の理論的基盤を提示し、それらにもとづく社会教育専門職養成におけるジェンダー・セクシュアリティ問題学習の理論的基盤を検討したことに意義を有する。
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