Project/Area Number |
19K12546
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 80020:Tourism studies-related
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Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
崔 瑛 静岡英和学院大学, 人間社会学部, 准教授 (60635770)
古屋 秀樹 東洋大学, 国際観光学部, 教授 (80252013)
栗原 剛 東洋大学, 国際観光学部, 准教授 (80610344)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | 観光行動 / インバウンド / 意識調査 / 旅行意向 / inbound tourism / travel intention / travel experience / 観光 / 国際観光旅行 / 志向 / 観光交通 / 目的地選択 / 目的地イメージ / 意識分析 |
Outline of Research at the Start |
中国,韓国をはじめ,近隣アジア諸国の居住者が,海外旅行の実態と志向,すなわち日本およびその他のアジア諸国に対する旅行を志向する傾向を捉えることを第1の目標とする.これを達成するために,それぞれの実態と志向が,どのような要因によって形成されているかを構造的定量的に把握することを試みる.また,実証分析の成果を踏まえ,具体のインバウンド・マーケティング政策メニューを提言することを第2の目標とする. 具体的には,①アジア諸国を対象として個人の旅行意向形成要因の統計的記述を行い,②インバウンド・マーケティングにおいて講じるべき政策メニューについて論じる.
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Outline of Final Research Achievements |
In Japan's inbound policy, in addition to increasing the number of visitors from China, policy for increasing the number of visitors from other regions / countries should be focused on. For this purpose, it is necessary to be aware of how Japan is evaluated from abroad. And, its strengths and weaknesses in competition with surrounding regions / countries should be noticed. Most of the behavioral analysis and consciousness analysis for tourists so far are for tourists who have already visited Japan. In the future, it will be necessary to dig up for potential demand. In this study, in order to make use of it for future inbound marketing policies, (1) we described it using a statistical model of individual travel intention formation factors for residents of Asian regions / countries, and (2) discussed the policy menus, that should be taken in inbound marketing.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
これまでのインバウンド関連研究の多くは来訪者から得られる情報のみにもとづいており,今後必要となる新たな需要層獲得とその戦略を練るための情報が乏しい.今後も,周辺諸国居住者に対する働きかけが必要であり,そのためには,日本に来ない理由の把握と同時に来る理由の把握が必要である.特に本研究で対象とした中国,韓国においてはアクセス性も高く,さらなる潜在需要を発掘する意義は大きく,インバウンド政策を検討することに対して,貴重な成果を提示している.
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