Diversification process of auto parts suppliers' business partners overseas
Project/Area Number |
19K13816
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07080:Business administration-related
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Research Institution | Setsunan University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2021: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2020: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2019: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
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Keywords | タイ / 新興国 / 海外子会社の進化 / 取引先の拡大 / 自動車部品サプライヤー / マレーシア / 取引先の多角化 / 自動車産業 / サプライヤー |
Outline of Research at the Start |
本研究の目的は、自動車部品サプライヤーの海外子会社による取引先の多角化プロセスを明らかにすることである。 自動車部品サプライヤーの海外進出に関する研究は、完成車メーカーの要請に応じた随伴進出のような「系列取引の海外移転」が注目されてきた。しかし、海外進出後に日本において取引のない完成車メーカーや1次サプライヤーと新たな取引を始めるサプライヤーについては注目されてこなかった。 本研究では、文献調査やインタビュー調査に基づいて自動車部品サプライヤーの海外子会社がどのようなプロセスを経て取引先の多角化を進めているのか明らかにする。
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Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to identify the diversification process of auto parts suppliers' business partners overseas. The results of the study revealed that there are three types of processes that lead to new transactions by overseas subsidiaries of auto parts suppliers. The first is the parent company-led process. The second is the overseas subsidiary. The third is the parent company/overseas subsidiary collaboration type. In addition, four factors were involved in the process leading to the initiation of a new transaction. The first was the parent company's assignment of a role, the second was support by the parent company, the third was the overseas subsidiary's decision-making, and the fourth was the local environment. And the elements involved in each type of transactional diversification process were different.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的意義は、親会社・海外子会社連携型という従来の海外子会社進化論の研究には見られない進化プロセスを明らかにしたことである。先行研究においては、親会社の主導による進化と海外子会社の主導による進化は指摘されていたが、両社が連携する進化は示されてこなかった。 社会的意義としては、海外子会社が販路を増やしていくことの重要性である。国内だけでは売上の大きな増加は見込めないが、海外においては国内の取引にとらわれずに新たな販路を拡大することによって企業の成長を目指すことができると考えられる。
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Report
(5 results)
Research Products
(13 results)