Research on sustainable development of shipping and shipbuilding market considering influence of environmental regulations
Project/Area Number |
19K15233
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 24020:Marine engineering-related
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Wada Yujiro 広島大学, 先進理工系科学研究科(工), 共同研究講座講師 (20804595)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2019: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
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Keywords | 海運経済 / 需要予測 / 環境規制 / システムダイナミクス / 最適化 / シミュレーション |
Outline of Research at the Start |
海運・造船市場の動向を予測することは海事産業の持続的な発展のために重要である.また近年,温室効果ガス削減等の環境規制の強化シナリオが国際海事機関より示され,これらの環境規制が海運・造船市場に与える影響が着目されている.しかし,これまでの研究では上述の環境規制の影響を考慮していないため,環境規制が海運・造船市場に与える影響を評価することは困難である.そこで本研究では,環境規制の影響を考慮した海運市況・造船需要の予測及び,海運・造船業の最適な経済発展シナリオを検討するシステムを構築する.これにより環境規制の影響を考慮した海運市況・造船需要予測,海事産業の最適な経済発展シナリオを検討する.
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Outline of Final Research Achievements |
In this study, we have developed a model that predicts GHG emissions from shipping, and that forecasts shipping and shipbuilding market in consideration of the effects of environmental regulations. Additionally, we have a developed a system to consider optimal GHG reduction scenarios on maritime transportation sector. Using proposed model, we quantitatively evaluated the GHG reduction effect for (1) Deceleration operation, (2) Introduction of alternative fuel, (3) Introduction of Energy Efficiency Design Index regulation, and the impact on the shipping and shipbuilding markets by these measures. We also examined a GHG reduction scenario that considers the sustainable development of the shipping and shipbuilding market and the achievement of IMO's GHG emission targets using proposed system.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
これまでの研究はGHG排出削減のみに着目した単眼的な視点での研究が多く,環境規制が海運・造船市場に与える影響の評価に関しては検討されていない.本研究では環境規制が海運・造船市場に与える影響を定量的に評価する新たなモデルを提案した.さらに提案したモデルをベースに,海事産業の持続的発展とGHG削減の双方を考慮した新たなシナリオ立案システムを開発した. 本研究で提案したモデル,システムを活用することで,海事産業の持続的発展を考慮したGHG削減に関する国際ルールの策定支援や技術開発シナリオの立案が期待できる.
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Report
(3 results)
Research Products
(20 results)