Quantitative Marketing Analysis of Diversified Inbound Tourism
Project/Area Number |
19K20569
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 80020:Tourism studies-related
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Research Institution | Yamaguchi University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2021: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2019: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
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Keywords | インバウンド / 市場分析 / 観光マーケテイング / 世代別コホート分析 / マーケティング戦略 / ツーリスト行動 / マクロ変動要因 / ウィズコロナ / ビザ緩和策 / 観光目的インバウンド / 商用目的インバウンド / 観光戦略 / 政府観光局 / マーケティング / 変動要因 / 計量マーケティング / ダイバーシティー / モデルアプローチ |
Outline of Research at the Start |
インバウンド観光客を増やし国の観光産業を成長軌道に乗せていく上で、今後さらなるインバウンドの市場別戦略が必要になってくる。本研究の目的は、多様化するインバウンド観光をマクロ、ミクロ両面からの計量マーケティング分析を行い、独自の国別モデルを作成することである。マクロ面では、インバウンド観光市場国の基礎的経済要因などに加えて個別に調査していった変動要因が、インバウンド観光客数にどのような影響力を与えるかを国別にモデル化する。マクロ、ミクロ両面からの考察を加え、多様化する今後の市場別インバウンドマーケテイング戦略立案と潜在的マーケットに対する公的資金の効率的投資に役立てる。
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Outline of Final Research Achievements |
Two approaches, macro and micro, were used to analyze the trends of inbound tourists in this study. In the macro approach, the number of inbound arrivals were divided into commercial (business) and tourist purposes, and the trends since 1996 were examined. The long-term trend showed that commercial (business) purposes preceded tourism purposes in the return phase after the formation of the channel and its decline. The macro approach also revealed generational differences by country and by region for the top inbound countries to Japan.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究のマクロアプローチでは、コロナ前のインバウンドのトレンドを検証した。今回の結果をもとにオンライン会議の導入などの技術革新による商用(ビジネス)目的インバウンド数のトレンド変化の検証も可能になる。ミクロアプローチでは、日本の観光マーケティング研究でまだ取り入れられてない世代別のコホート分析を行った。分析結果をもとに作成したマトリックスは効率的なインバウンド観光に活用することができるだろう。
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Report
(5 results)
Research Products
(14 results)