Effect of vocational education on skills development in NEXT11 countries: A focus on Southeast Asian models
Project/Area Number |
19K23289
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Research Category |
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
:Education and related fields
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Choi Seonkyung 広島大学, グローバルキャリアデザインセンター, 助教 (70845619)
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Project Period (FY) |
2019-08-30 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 職業教育 / 教育収益率 / 東南アジア / 教育成果 / 低熟練労働者 / データベース / 実証分析 / インドネシア・ベトナム / 職業訓練教育 / 教育経済 / 教育リターン |
Outline of Research at the Start |
これまで東南アジアにおける職業教育の成果に関連する実証分析は賃金としての成果に関わり、個人の属性を考慮、誰が、どういう理由で職業教育を選択し、修了後、労働市場で賃金の高低のみならず、雇用形態や職場環境の良・不良等の要因をも含めたうえで、総括的な「成果」を明らかにする研究はまだ存在していない。経済成長に最も高い潜在性がある東南アジア諸国のうち、低熟練労働者の人材不足が深刻になっているインドネシア、ベトナムを「教育選択要因→職業教育選択→労働市場成果(中心・周辺要因)」という段階的教育分析モデルによって分析、その結果から、東南アジアの職業教育のより精緻なモデル化と、政策的示唆を考察する。
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Outline of Final Research Achievements |
This study focuses on vocational education that is directly related to the school-to-work transition into the labor market. In particular, this study examines (1) wage effects, (2) job quality for youth, and (3) quality of the job environment. The findings show that secondary vocational education graduates in Indonesia increase their wages compared to general education graduates by accumulating years of work experience as they were able to enter the labor market quicker and earlier than both college graduates and secondary general education graduates. In addition, the effect of years of working experience on wages was stronger for men than for women, suggesting the need to improve women’s vocational education. Overall, secondary vocational education is helpful for the school-to-work transition, especially for workers who had disadvantaged family backgrounds as children.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
東南アジアにおける労働市場での教育成果(職業教育)をオーストラリアの研究機関から提供する良質のデータを用いて因果関係の識別を試みている点で特徴的である。厳密な手法を用いることでより多くの東南アジア諸国の国際比較可能なエビデンスを提供する意義がある。政策効果の面では、会計環境を含め、ジェンダー別に異なる教育成果が予測され、労働市場における男女間賃金格差を縮小するどのような教育政策をすべきかの示唆を与える意義がある。
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Report
(4 results)
Research Products
(7 results)