Real-time network simulation for large-scale ubiquitous network
Project/Area Number |
20240006
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Computer system/Network
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
HIGASHINO Teruo 大阪大学, 大学院・情報科研究科, 教授 (80173144)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
YAMAGUCHI Hirozumi 大阪大学, 大学院・情報科研究科, 准教授 (80314409)
UMEDU Takaaki 大阪大学, 大学院・情報科研究科, 助教 (10346174)
HIROMORI Akihito 大阪大学, 大学院・情報科研究科, 助教 (90506544)
安本 慶一 奈良先端科学技術大学院大学, 情報科学研究科, 准教授 (40273396)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
YASUMOTO Keiichi 奈良先端科学技術大学院大学, 情報科学研究科, 教授 (40273396)
NAKATA Akio 広島市立大学, 大学院・情報科研究科, 教授 (60295839)
KITANI Tomoya 静岡大学, 若手グローバル研究リーダー育成拠点, 特任助教 (40418786)
NAKAMURA Yoshitaka 公立はこだて未来大学, 情報アーキテクチャ学科, 助教 (40452528)
UTIYAMA Akira 大阪大学, 大学院・情報科研究科, 特任助教 (70555234)
TAJIMA Shigeto 大阪大学, 大学院・基礎工学研究科, 助教 (90273614)
SUN Weihua 奈良先端科学技術大学院大学, 情報科学研究科, 助教 (40517520)
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Project Period (FY) |
2008 – 2010
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2010)
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Budget Amount *help |
¥34,710,000 (Direct Cost: ¥26,700,000、Indirect Cost: ¥8,010,000)
Fiscal Year 2010: ¥9,230,000 (Direct Cost: ¥7,100,000、Indirect Cost: ¥2,130,000)
Fiscal Year 2009: ¥11,830,000 (Direct Cost: ¥9,100,000、Indirect Cost: ¥2,730,000)
Fiscal Year 2008: ¥13,650,000 (Direct Cost: ¥10,500,000、Indirect Cost: ¥3,150,000)
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Keywords | 無線通信 / ユビキタスネットワーク / シミュレーション / リアルタイムシステム / ネットワーク性能評価手法 / 無線ネットワーク / アドホックネットワーク / ネットワークシミュレーション / 災害シミュレーション / 大規模シミュレーション / 歩行者モビリティ / 行動モデル |
Research Abstract |
In this research, we have developed a simulation framework that simulates mobile and ubiquitous networking systems with realistic pedestrian and vehicle mobility in urban environment. This allows developers to predict and evaluate the impact of those ubiquitous computing and communication capability on the activities of pedestrians and movement of vehicles. First, we have proposed an abstraction method for the MAC layer to improve scalability of wireless network simulation. In order to model urban environment in a realistic way, we have proposed a simulation middleware that is able to read digital map data and to generate realistic mobility. Using those systems, we can comprehensively and efficiently evaluate the system performance and capabilities. We have also proposed a method to efficiently reduce the total amount of exhaustive test scenarios required for target system validation and performance verification under different environmental settings
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Report
(4 results)
Research Products
(31 results)