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Theoretical and Empirical Research about Brand Strategy of the Service Organizations

Research Project

Project/Area Number 20330090
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKagawa University

Principal Investigator

FUJIMURA Kazuhiro  香川大学, 経済学部, 教授 (60229036)

Project Period (FY) 2008 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥8,450,000 (Direct Cost: ¥6,500,000、Indirect Cost: ¥1,950,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2011: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywordsマーケティング / サービス / ブランド / サービス・ブランド / インターナル・マーケティング / 消費文化 / 高コンテクスト / ブランド価値 / 組織コミットメント / 職務意欲 / サービスのグローバル化 / 地域ブランド / 観光地 / 職務満足
Research Abstract

We can capture a service brand as multileveled structure (service category-specific culture, local specific culture, and brand-specific culture) by regarding a service brand as inherent consumption culture. It is found that the whole multileveled structure contributes to attract the valuable customers and employees and coordinate the manners of their participation in the service delivery process. Furthermore, it is found that the service brand as market assets complements an effect of the internal marketing.

Report

(7 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Annual Research Report
  • 2010 Annual Research Report   Self-evaluation Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (16 results)

All 2013 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article (9 results) Book (5 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] コンテキスト共有装置としてのサービス・ブランドに関する考察 ~顧客のサービス・デリバリー・プロセスへの参加の適切化の視点から~2013

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 第85巻第4号 Pages: 31-69

    • Related Report
      2012 Annual Research Report 2012 Final Research Report
  • [Journal Article] サービスのブランド価値が従業員に及ぼす影響に関する考察 ~ブランド価値を駆動因として形成される市場と組織を結ぶ好循環の可能性について~2011

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 第83巻第4号 Pages: 29-92

    • NAID

      120007009763

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] サービスのブランド価値が従業員に及ぼす影響に関する考察~ブランド価値を駆動因として形成される市場と組織を結ぶ好循環の可能性について~2011

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢 第83巻第4号

      Pages: 29-92

    • NAID

      120007009763

    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] サービスのブランド価値が従業員に及ぼす影響に関する考察~ブランド価値を駆動因として形成される市場と組織を結ぶ好循環の可能性について~2011

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 83巻4号 Pages: 29-92

    • NAID

      120007009763

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      「小売サービスにおける顧客価値の創造・実現~サービス・マーケティング論の視点から~」、『小売業革新』(高嶋克義・西村順二編著)(千倉書房)

      Pages: 17-36

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      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      「地域ブランドとしての観光地の盛衰に関する考察~由布院温泉と黒川温泉を事例として~」、『地域観光の文化と戦略』(香川大学経済学部ツーリズム研究会編)(リーブル出版)

      Pages: 253-297

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] 便益遅延型専門サービスの消費における顧客満足問題 ~医療サービスをケースとして考察~2008

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 第81巻第1号 Pages: 1-62

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      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 便益遅延型専門サービスの消費における顧客満足問題~医療サービスをケースとして考察~2008

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論叢 第81巻第4号

      Pages: 1-62

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      2010 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] 便益遅延型専門サービスの消費における顧客満足問題〜医療サービスをケースとして考察〜2008

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Journal Title

      香川大学経済論争 第81巻第4号

      Pages: 1-62

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  • [Book] 小売業革新2010

    • Author(s)
      藤村和宏、他
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      千倉書房
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      2012 Final Research Report
  • [Book] 地域観光の文化と戦略2010

    • Author(s)
      藤村和宏、他
    • Total Pages
      297
    • Publisher
      リーブル出版
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      2012 Final Research Report
  • [Book] 地域観光の文化と戦略(『地域ブランドとしての観光地の盛衰に関する考察~由布院温泉と黒川温泉を事例として~』)(香川大学経済学部ツーリズム研究会編)2010

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Publisher
      リーブル出版
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  • [Book] 小売業革新(『小売サービスにおける顧客価値の創造・実現~サービス・マーケティング論の視点から~』)(高嶋克義・西村順二編著)2010

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Publisher
      千倉書房
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  • [Book] 医療サービスと顧客満足2009

    • Author(s)
      藤村和宏
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      医療文化社
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      2010 Self-evaluation Report 2009 Annual Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://mkresearch.ec.kagawa-u.ac.jp/infos/top.php

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      2012 Final Research Report
  • [Remarks] 研究報告

    • URL

      http://mkresearch.ec.kagawa-u.ac.jp

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      2012 Annual Research Report

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Published: 2008-04-01   Modified: 2019-07-29  

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