Project/Area Number |
20330183
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Education on school subjects and activities
|
Research Institution | Osaka Kyoiku University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
FUJIKI Takashi 長崎大学, 教育学部, 教授 (00218992)
YAMASHITA Akinori 島根大学, 教育学部, 名誉教授 (40032594)
ANDOH Shigeki 京都教育大学, 教育学部, 副学長 (40273817)
MATSUNAGA Yasuhiro 静岡大学, 教育学部, 教授 (80181741)
NAGATOMI Kazuyuki 大阪教育大学, 教育学部, 准教授 (00228040)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
KINEFUCHI Makoto 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (30261366)
ABIKO Hiraku 宮城教育大学, 教育学部, 教授 (10282146)
YOSHIDA Makoto 奈良教育大学, 教育学部, 教授 (40314520)
UOZUMI Akio 三重大学, 教育学部, 教授 (80345545)
SAKAGUCHI Kenichi 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (30284425)
MURAMATSU Hiroyuki 信州大学, 教育学部, 准教授 (80378281)
ARIKAWA Makoto 福岡教育大学, 教育学部, 准教授 (50325437)
ANDO Akinobu 宮城教育大学, 教育学部, 准教授 (60344743)
YANG Ping 熊本大学, 教育学部, 教授 (70253705)
ASADA Shigehiro 埼玉大学, 教育学部, 教授 (40272273)
OHTANI Tadashi 東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (80314615)
SAWAMOTO Akira 山口大学, 教育学部, 教授 (70117125)
YAMAMOTO Isamu 大阪教育大学, 教育学部, 教授 (50230537)
LI Ziye 上越教育大学, 大学院・学校教育研究科, 教授 (30283047)
IRIE Takashi 岡山大学, 大学院・教育学研究科, 准教授 (70253325)
FUJIMOTO Noboru 長崎大学, 教育学部, 教授 (60274510)
DOHO Hirotaka 高知大学, 教育研究部, 准教授 (90457408)
NAGASAWA Ikuo 島根大学, 教育学部, 准教授 (70457183)
HIRAO Kenji 福岡教育大学, 教育学部, 准教授 (70301348)
OKA Masaaki 宮城教育大学, 教育学部, 教授 (50292355)
KIKUCHI Akira 鳴門教育大学, 大学院・学校教育研究科, 教授 (20127822)
ITO Yosuke 鳴門教育大学, 大学院・学校教育研究科, 教授 (90249855)
KAWASHIMA Yoshiaki 宇都宮大学, 教育学部, 准教授 (70282374)
IWABUCHI Mamoru 東京大学, 東京大学・先端科学技術研究センター, 准教授 (80335710)
UENO Koushi 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター研究開発部, 教育課程調査官 (20390578)
TAKENO Hidetoshi 広島工業大学, 情報学部, 教授 (80344828)
|
Project Period (FY) |
2008 – 2011
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
|
Budget Amount *help |
¥18,070,000 (Direct Cost: ¥13,900,000、Indirect Cost: ¥4,170,000)
Fiscal Year 2011: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2010: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2009: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2008: ¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
|
Keywords | 技術科 / カリキュラム構成・開発 / 教員免許更新 / 講習 / 支援システム / モデルカリキュラム / データベース / 技術料 / 技術科教育 / 指導能力認定試験 / 教員免許更新制 / システム構築 |
Research Abstract |
In this research, the supporting system for smooth introduction and implementation of the teacher's license renewing for teaching the subject of Technology in junior high school has been established and opened to the public on website. This enables efficiently the offer of the model curriculum to the renewal course implementation organizations, the renewal course database search engine to in-service teachers, and variety of related information. Moreover, the distribution of model curriculum and the leaflet of summarized research achievements contribute a lot to smoothly promoting the teacher's license renewal system.
|