• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An empirical study on systematization of sport marketing management sciences.

Research Project

Project/Area Number 20500548
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Sports science
Research InstitutionFukuoka University of Education

Principal Investigator

NAKANISHI Junji  Fukuoka University of Education, 教育学部, 教授 (90243849)

Project Period (FY) 2008 – 2010
Project Status Completed (Fiscal Year 2010)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsスポーツ経営 / マネジリアル・マーケティング / 市場細分化 / インタラクティブ・マーケティング / サービス・エンカウンター / サービス・クオリティ / アフターマーケティング / 顧客苦情マネジメント / スポーツマーケティング / アフターマーケテング戦略 / 不平・不満 / 顧客苦情 / 顧客教育 / キャパシティ・マネジメント / ホスピタリティ教育 / 顧客満足・不満足 / 顧客苦情行動 / サービス・リカバリー / クラブ・ロイヤルティ / 苦情行動 / 不満顕在化行動 / 不満潜在化行動 / 消費者苦情対応 / スポーツ消費者 / ターゲット・マーケティング
Research Abstract

The purpose of this study was to systematize sport marketing management sciences from a viewpoint of relationship marketing. As a result, the sport marketing management sciences had reliable three marketing paradigms, and they could call (1) managerial marketing, (2) interactive marketing, and (3) after marketing, respectively. In all, the study suggests that sport marketing management sciences are useful technology in the field of sport business, and this technology should be made more use for the meeting of supply and demand in sport management in future.

Report

(4 results)
  • 2010 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2010 2009 Other

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (3 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情マネジメント分析2010

    • Author(s)
      中西純司
    • Journal Title

      体育・スポーツ経営学研究 第24巻第1号

      Pages: 1-23

    • NAID

      110009509403

    • Related Report
      2010 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情マネジメント分析2010

    • Author(s)
      中西純司
    • Journal Title

      体育・スポーツ経営学研究

      Volume: 第24巻 Pages: 1-23

    • NAID

      110009509403

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情マネジメント分析2010

    • Author(s)
      中西純司
    • Journal Title

      体育・スポーツ経営学研究 第24巻(掲載可)

    • NAID

      110009509403

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情の定性的分析2010

    • Author(s)
      中西純司
    • Organizer
      日本体育学会第61回記念大会
    • Place of Presentation
      中京大学(豊田キャンパス)
    • Year and Date
      2010-09-09
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情の定性的分析2010

    • Author(s)
      中西純司
    • Organizer
      日本体育学会第61回大会
    • Place of Presentation
      中京大学 豊田キャンパス
    • Year and Date
      2010-09-09
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 民間スポーツ・フィットネスクラブ経営における顧客苦情マネジメント分析2009

    • Author(s)
      中西純司
    • Organizer
      日本体育学会第60回記念大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2009-08-27
    • Related Report
      2010 Final Research Report 2009 Annual Research Report
  • [Remarks] 日本体育・スポーツ経営学会のホームページに更新される予定

    • URL

      http://wwwsoc.nii.ac.jp/jsmpes/index.html

    • Related Report
      2010 Annual Research Report

URL: 

Published: 2008-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi