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Qualitative and quantitative effect of word-of-mouth on the Internet

Research Project

Project/Area Number 20530381
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionTohoku University

Principal Investigator

SHIBUYA Satoru  東北大学, 大学院・経済学研究科, 教授 (00333493)

Project Period (FY) 2008 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsインターネット / クチコミ / 量的影響 / 質的影響 / 結合条件 / 他者による体験 / 消費者行動 / 類似性認知 / ネットクチコミ
Research Abstract

The current study aimed to find out whether qualitative effect of word-of-mouth on the Internet exists, and which has more strong impacts. We examined these hypotheses and then compare impacts of qualitative effects and quantitative effect. Results of experiments show that qualitative effects have the same magnitude of impacts as quatitative effects to subjects.

Report

(6 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report   Self-evaluation Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (13 results)

All 2011 2010 2009

All Journal Article (6 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (7 results)

  • [Journal Article] クチコミによる推論:現在の他者から将来の自己を予測する過程2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 13巻3号 Pages: 1-20

    • NAID

      130002151367

    • Related Report
      2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] クチコミの有用性:購買シミュレーションとしてのネットクチコミ2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 45巻2号 Pages: 11-18

    • NAID

      40018875167

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 30(4)

      Pages: 69-80

    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 30(4) Pages: 69-80

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] ネット・クチコミの発信者に関する手がかり情報が受け手に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 43巻4号 Pages: 80-94

    • Related Report
      2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ネット・クチコミの発信者に関する手がかり情報が受け手に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報 43(4)

      Pages: 80-94

    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report 2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] ソーシャルおよび非ソーシャルな情報探索2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      行動経済学会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2010-12-04
    • Related Report
      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report 2010 Self-evaluation Report
  • [Presentation] ネットクチコミの受け手の情報処理における帰納推論:類似性認知と結合関係が購買意図に及ぼす影響2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Year and Date
      2010-09-14
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      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report 2010 Self-evaluation Report
  • [Presentation] ネットクチコミの受け手の情報処理における2重過程2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Year and Date
      2010-09-14
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      2010 Annual Research Report 2010 Self-evaluation Report
  • [Presentation] ネット上の商品選択におけるクチコミのレコメンデーション効果-リゾートホテルの選択に関する実験-2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
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      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report
  • [Presentation] ネット上の商品選択におけるクチコミのレコメンデーション効果―リゾートホテルの選択に関する実験―2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report
  • [Presentation] 非ソーシャルなネットクチコミの受け手への影響:『構造的ソーシャル・レコメンデーション仮説』の検証実験2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      駒沢大学
    • Year and Date
      2010-05-09
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      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report 2010 Self-evaluation Report
  • [Presentation] ネット・クチコミの情報処理における2重過程:『周辺的手がかり情報』の中心的ルートによる処理2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Related Report
      2011 Final Research Report 2010 Self-evaluation Report 2009 Annual Research Report

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Published: 2008-04-01   Modified: 2016-04-21  

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