• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a teachers suport project for "Opening a school"

Research Project

Project/Area Number 20530793
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Education on school subjects and activities
Research InstitutionHokkaido University of Education

Principal Investigator

NANBU Masato  北海道教育大学, 教育学部, 教授 (00218075)

Project Period (FY) 2008 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2012: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2010: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2009: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords美術科教育 / 教師教育 / 美術教育 / 開かれた学校 / 地域連携 / 鑑賞教育 / 地域貢献
Research Abstract

In this study, students in art teaching course, supported the teachers on schools open to the community.This support, is to work with the research group of the museum and teachers in the region,and to develop and operate programs to participate in community activities, we considered the Reflective activities as a whole.As a consequence, was adopted continued possible program implementation system, research organization, the management methods.The proposed cooperation organization "Asahikawa Art Project", was conducted.In this project, I showed the process of students in art teaching course while increasing the members of the community, the ability to acquire basic as teachers.

Report

(7 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Annual Research Report
  • 2010 Annual Research Report   Self-evaluation Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2013 2011 2009 Other

All Journal Article (6 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Book (1 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] 学校・家庭・地域の連携を通して考える確かな学力 芸術教育の立場から2013

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      北海道教育大学シンポジウム報告書 学校・家庭・地域の連携を通して考える確かな学力

      Volume: 1 Pages: 29-34

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Journal Article] 開かれた学校を手がかりとした地域貢献ガイドラインの検討2011

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要 教育科学編

      Volume: 61巻2号 Pages: 1-8

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 「開かれた学校」を手がかりとした地域貢献ガイドラインの検討2011

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要教育科学編 第61巻第2号

      Pages: 41-48

    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 「開かれた学校」を手がかりとした地域貢献ガイドラインの検討2011

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要教育科学編

      Volume: 第61巻第2号 Pages: 41-48

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 教員志望学生による「開かれた学校」推進教員に対する支援2009

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      教育大学の機能を生かした学校・地域・家庭の教育力を高める総合的な研究事業報告書

      Pages: 246-251

    • Related Report
      2010 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] 教員志望学生による・開かれた学校、推進教員に対する支援2009

    • Author(s)
      南部正人
    • Journal Title

      教育大学の機能を生かした学校・地域・家庭の教育力を高める総合的な研究事業報告書

      Pages: 246-251

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 地域連携と学生の学び2013

    • Author(s)
      南部正人
    • Publisher
      協同出版
    • Related Report
      2012 Annual Research Report 2012 Final Research Report
  • [Remarks] 南部正人、芸術教育からみた確かな学力、北海道教育大学シンポジウム報告書学校・家庭・地域の連携を通して考える確かな学力、査読無、2013、pp22~28

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Remarks] 南部正人、教員志望学生による開かれた学校推進教員に対する支援、教育大学の機能を生かした学校・地域・家庭の教育力を高める総合的な研究事業報告書、査読無、2009、pp246~251

    • Related Report
      2012 Final Research Report

URL: 

Published: 2008-04-01   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi