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A Mechanism of Formation Process of Eco-Understanding as an Assumption of Eco-Marketing

Research Project

Project/Area Number 20730290
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionNakamura Gakuen College

Principal Investigator

MYOJIN Mie  Nakamura Gakuen College, 流通科学部, 講師 (60461480)

Project Period (FY) 2008 – 2010
Project Status Completed (Fiscal Year 2010)
Budget Amount *help
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2010: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsマーケティング / エコ・マーケティング理解 / 環境法 / 起業の社会責任 / グリーン・コンシューマー / 企業の社会責任 / エコ・マーケティング / コミュニケーション / 企業の社会責任(CSR)
Research Abstract

This study focuses on marketing dealing with the environmental problem (Eco-Marketing) and figures out the mechanism of formation process of eco-understanding as an assumption of Eco-Marketing through historical research. As a result it was highlighted that the legitimacy of eco-understanding is constructed in the social process and not determined by regulatory or economic rationality.

Report

(4 results)
  • 2010 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2011 2009

All Journal Article (5 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] エコ定義の生成過程に関する一考察:ドイツ洗剤市場におけるエコ洗剤を事例として2011

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      中村学園大学流通科学研究 第10巻第2号

      Pages: 41-71

    • NAID

      40018776238

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    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] エコ定義の生成過程に関する一考察2011

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      中村学園大学流通科学研究

      Volume: 10 Pages: 41-71

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  • [Journal Article] エコ・マーケティング理解の生成過程をとらえる視座の検討2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      中村学園大学流通科学部ワーキングペーパー No.2009-02、

      Pages: 1-12

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      2010 Final Research Report
  • [Journal Article] エコ・マーケティング理解の生成過程をとらえる視座の検討2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      中村学園大学流通科学部ワーキングペーパー 2009-02

      Pages: 1-12

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  • [Journal Article] エコ定義の生成過程についての歴史的考察2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      中村学園大学流通科学部ワーキングペーパー 2009-03

      Pages: 1-41

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  • [Presentation] エコ・マーケティング理解の生成過程をとらえる視座の検討2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Organizer
      日本商業学会九州部会
    • Place of Presentation
      中村学園大学
    • Year and Date
      2009-04-25
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  • [Presentation] 明神実枝エコ・マーケティング理解の生成過程をとらえる視座の検討2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Organizer
      商業学会九州部会
    • Place of Presentation
      中村学園大学(福岡県)
    • Year and Date
      2009-04-25
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  • [Book] 企業の社会責任、1からのマーケティング2009

    • Author(s)
      明神実枝、他
    • Publisher
      碩学舎
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  • [Book] 「第15章企業の社会責任」『1からのマーケティング』2009

    • Author(s)
      明神実枝
    • Publisher
      中央経済社
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Published: 2008-04-01   Modified: 2016-04-21  

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