Model development for TV advertising management with consumer heterogeneity by using single-source data.
Project/Area Number |
20810027
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Social systems engineering/Safety system
|
Research Institution | Mejiro University |
Principal Investigator |
BAN Masataka Mejiro University, 経営学部・経営学科, 講師 (50507754)
|
Project Period (FY) |
2008 – 2009
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
|
Budget Amount *help |
¥2,886,000 (Direct Cost: ¥2,220,000、Indirect Cost: ¥666,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,274,000 (Direct Cost: ¥980,000、Indirect Cost: ¥294,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,612,000 (Direct Cost: ¥1,240,000、Indirect Cost: ¥372,000)
|
Keywords | 経営学 / マーケティング / ベイズ統計学 |
Research Abstract |
広告効果を測定するにあたり、多くの研究で広告露出量のデータを用いている。しかし広告を管理する問題を考えた場合、マネージャーがコントロールできるのは広告露出量ではなく出稿量である。本研究では、広告効果を露出量ではなく出稿量で測定する広告管理モデルをベイズモデリングにより構築し、インスタントコーヒーのシングルソース・データに適用するとともに、モデルの推定結果を用いたシミュレーション分析によって広告出稿量のカスタマイゼーションについて経営管理上の示唆を得た。
|
Report
(3 results)
Research Products
(4 results)