Class-wide intervention for class management behavior of children with special needs in regular classroom
Project/Area Number |
20830027
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Special needs education
|
Research Institution | Joetsu University of Education |
Principal Investigator |
DOJO Yuki Joetsu University of Education, 大学院・学校教育研究科, 助教 (10508683)
|
Project Period (FY) |
2008 – 2009
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2009)
|
Budget Amount *help |
¥1,326,000 (Direct Cost: ¥1,020,000、Indirect Cost: ¥306,000)
Fiscal Year 2009: ¥793,000 (Direct Cost: ¥610,000、Indirect Cost: ¥183,000)
Fiscal Year 2008: ¥533,000 (Direct Cost: ¥410,000、Indirect Cost: ¥123,000)
|
Keywords | 教育系心理学 / 発達障害 / コンサルテーション / 学級支援 / 授業準備行動 / 通常学級 / アセスメント / 目標設定 / 行動観察 / 教員研修 |
Research Abstract |
現在、通常学級においてLD等の発達障害児が多く在籍しており、彼らを含んだ学級全体に対する支援が求められている。本研究では、2年生の通常学級に対して行ったコンサルテーションの効果を検討した。めあてなどの目標設定等を用いて、学級全体の問題行動を減少させた。
|
Report
(3 results)
Research Products
(7 results)