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The effects of negative opinion by Word of Mouth on the evaluation of the brand.

Research Project

Project/Area Number 20830089
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionSophia University

Principal Investigator

SUGITANI Yoko  Sophia University, 経済学部, 助教 (40514203)

Project Period (FY) 2008 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥2,301,000 (Direct Cost: ¥1,770,000、Indirect Cost: ¥531,000)
Fiscal Year 2009: ¥936,000 (Direct Cost: ¥720,000、Indirect Cost: ¥216,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,365,000 (Direct Cost: ¥1,050,000、Indirect Cost: ¥315,000)
Keywordsブランド / ロコミ(クチコミ) / 消費者 / 態度 / 感情 / 認知 / クチコミ / ブランド構築 / 悪いクチコミ / マーケティング戦略 / 口コミ(クチコミ) / ブランド態度 / 製品の評価 / 感情と認知
Research Abstract

The purpose of this study is to explore the structure of attitude toward brands which are resistant to negative opinions. Study1 showed that the brand attitudes could be divided into two parts ; cognition-based ones and emotion-based ones. Study2 suggested that emotion-based attitudes could be resistant to the bad opinions, and cognition-based attitudes could be deteriorated easily.

Report

(3 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (18 results)

All 2010 2009 2008 Other

All Journal Article (5 results) (of which Peer Reviewed: 4 results) Presentation (10 results) Book (1 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] 不祥事報道において有効なコミュニケーションとは?:信頼の回復における感情的説得と論理的説得の効果2010

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Journal Title

      産業組織心理学研究 23

      Pages: 91-101

    • NAID

      130007687856

    • Related Report
      2009 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 不祥事報道において有効なコミュニケーションとは?:信頼の回復における感情的説得と論理的説得の効果2010

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Journal Title

      産業・組織心理学研究 23

      Pages: 91-101

    • NAID

      130007687856

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      産業組織心理学会(編)
    • Journal Title

      産業・組織心理学ハンドブック(丸善)

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] インターネット上の口コミの有効性 : 製品の評価における非言語的手がかりの効果2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Journal Title

      上智経済論集 54

      Pages: 47-58

    • NAID

      120005880914

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      2008 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] インターネット上の口コミの有効性 : 情報の解釈と記憶における非言語的手がかりの効果2008

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Journal Title

      産業・組織心理学研究 22

      Pages: 39-50

    • NAID

      130007687786

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 消費者心理学の展望:インターネット時代の購買意思決定研究について2009

    • Author(s)
      谷陽子
    • Organizer
      第95回産業・組織心理学会部門別部研究会
    • Place of Presentation
      東京富士大学
    • Year and Date
      2009-12-19
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      2009 Final Research Report
  • [Presentation] 消費者心理学の展望:インターネット時代の購買意思決定研究について2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      産業・組織心理学会
    • Place of Presentation
      東京富士大学
    • Year and Date
      2009-12-19
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] インターネット上の口コミの有効性:非言語的手がかりの役割に着目して2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      第39回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] インターネット上の口コミの有効性:「非言語的手がかりの役割に着目して2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ブランド態度における感情と認知:ネガティブな情報への耐性の研究2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      第50回社会心理学会大会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド態度における感情と認知:ネガティブな情報への耐性の研究2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] 説得における感情と認知:ネガティブな情報に対するコミュニケーション2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      戦略広告学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2009-07-11
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] 説得における感情と認知:ネガティブな情報に対するコミュニケーション戦略2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      日本広告学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2009-07-11
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] 悪い口コミが商品の評価に与える影響:ブランド態度における感情と認知の役割2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学
    • Year and Date
      2009-04-25
    • Related Report
      2009 Annual Research Report 2009 Final Research Report
  • [Presentation] インターネット上の口コミの有効 : 製品の評価における非言語的手がかりの効果2008

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      かごしま県民交流センター
    • Year and Date
      2008-11-03
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 広告計画」「口コミと消費者行動」(産業組織心理学会(編))「産業組織心理学ハンドブック」2009

    • Author(s)
      杉谷陽子
    • Publisher
      丸善
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/index.html

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://pweb.cc.sophia.ac.jp/sugitani/publication.html

    • Related Report
      2009 Annual Research Report

URL: 

Published: 2008-04-01   Modified: 2016-04-21  

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