• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a Model for Receiving Quality Feedback through Data-driven and Knowledge-driven Approaches

Research Project

Project/Area Number 20H01727
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionKumamoto University

Principal Investigator

Goda Yoshiko  熊本大学, 半導体・デジタル研究教育機構, 准教授 (00433706)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 山田 政寛  九州大学, データ駆動イノベーション推進本部, 教授 (10466831)
山本 佐江  育英大学, 教育学部, 准教授 (10783144)
田中 洋一  仁愛女子短期大学, 生活科学学科, 教授 (20340036)
石毛 弓  大手前大学, 建築&芸術学部, 教授 (50515327)
可部 繁三郎  福井工業大学, 経営情報学部, 教授 (10901754)
Project Period (FY) 2020-04-01 – 2024-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥17,550,000 (Direct Cost: ¥13,500,000、Indirect Cost: ¥4,050,000)
Fiscal Year 2023: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2022: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2021: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2020: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Keywordsフィードバック / フィードバックシーカー / 生涯学習スキル / 探求の共同体 (CoI) / データ駆動型アプローチ / ナレッジ駆動型アプローチ / 学習コミュニティ / ラーニングアナリティクス / 探究の共同体(CoI) / フィードバックシーキング / データ駆動型アブローチ
Outline of Research at the Start

本研究では、自身の成長のために有用なフィードバックを誘起するために必要な要因を明らかにし、体系的にモデル化することを目的としている。研究方法は、データ駆動型アブローチとナレッジ駆動型アプローチを組み合わせる。研究範囲は、学習者とフィードバック提供者の1対1の場面、研究会のような学習者と複数のフィードバック提供者がいる1対多の場面とする。また、フィードバックをもらう場面だけでなく、その前後の要因も含め、動的・静的なフィードバック誘起要因を同定する。本研究では、フィードバックの提供だけでなく、学習者からの働きかけにより、より質の高いフィードバックを誘起する手法を提案する。

Outline of Final Research Achievements

The purpose of this study was to identify the factors that elicit useful feedback for promoting personal growth and to systematically model these factors. By integrating data-driven and knowledge-driven approaches, we developed evaluation criteria to improve the quality of feedback and constructed a feedback induction support system. This system supports the interaction between learners (i.e., feedback seeker) and feedback providers throughout the feedback reception process. Additionally, we proposed a mathematical model that considers feedback reception sensitivity and individual characteristics. The academic significance lies in providing systematic insights to enhance the quality of feedback, contributing to the development of educational theories. Socially, it is expected to contribute to the enrichment of lifelong learning by promoting learners' active learning through high-quality feedback.

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究は、自己成長のために有用なフィードバックを引き出すモデルを開発し、データ駆動型と知識駆動型アプローチを融合して探求した。学術的意義として、データ駆動とナレッジ駆動の両アプローチを用い、フィードバックの質を高めるための体系的なモデル化と評価項目の開発、ならびにフィードバック誘起支援システムの構築が挙げられる。社会的意義は、学習者が主体的かつ建設的なフィードバックを得ることで、生涯学習を促進し、個々の学びを支援することにある。さらに、フィードバックの受容プロセス全体を整理し、多様な学習環境での応用可能性を広げた。本研究は、教育の質向上と社会的な学びの場の充実に貢献することが期待できる。

Report

(5 results)
  • 2023 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2022 Annual Research Report
  • 2021 Annual Research Report
  • 2020 Annual Research Report
  • Research Products

    (64 results)

All 2024 2023 2022 2021 2020 Other

All Int'l Joint Research (5 results) Journal Article (16 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results,  Open Access: 4 results,  Peer Reviewed: 12 results) Presentation (33 results) (of which Int'l Joint Research: 7 results,  Invited: 6 results) Book (7 results) Funded Workshop (3 results)

  • [Int'l Joint Research] University of Michigan/Purdue University(米国)

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Int'l Joint Research] National Cheng Kung University, TW(その他の国・地域 :台湾)

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Int'l Joint Research] University of Michigan(米国)

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Int'l Joint Research] 台湾国立成功大学(その他の国・地域)

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Int'l Joint Research] University of Michigan(米国)

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Journal Article] 教育システム情報学 ——過去から未来への旅路——2024

    • Author(s)
      合田美子
    • Journal Title

      Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

      Volume: 41 Issue: 2 Pages: 77-81

    • DOI

      10.14926/jsise.41.77

    • ISSN
      1341-4135, 2188-0980
    • Year and Date
      2024-04-01
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 国語科の授業事例における対話的フィードバックの考察 -バフチンの対話論に基づいて-2024

    • Author(s)
      山本佐江
    • Journal Title

      育英大学・育英短期大学教育研究所紀要

      Volume: 第2号 Pages: 1-12

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Does support of learning time management influence learning behaviors and learning performance?2023

    • Author(s)
      Watanabe, H;Chen, L;Geng, X;Goda, Y;Shimada, A;Yamada, M
    • Journal Title

      Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

      Volume: - Pages: 9390948-9390948

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 教育工学的アプローチによる自動運転の高度化に即した安全教育方法2023

    • Author(s)
      合田美子
    • Journal Title

      国際交通安全学会誌IATSS Review

      Volume: 48, 1

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Journal Article] Development and validation of a five-level developmental model for new graduate employees2022

    • Author(s)
      Goda, Y., Sudo, K.
    • Journal Title

      SN Social Science

      Volume: 2-150 Issue: 8 Pages: 1-27

    • DOI

      10.1007/s43545-022-00420-w

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Relationship Between Learning Time in an Online Course and Learning Behavior and Outcomes2022

    • Author(s)
      Goda, Y., Hayward, C.
    • Journal Title

      Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

      Volume: n/a Pages: 917-925

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
  • [Journal Article] Can Seat Location Data Be Useful for the Prediction of Learners’ Learning Attitude and Performance?2022

    • Author(s)
      Yamada, M., Egi, H., Goda, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

      Volume: n/a Pages: 367-374

    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Using a Visualization System to Enhance Students' Online Learning Participation Based on Learning Behaviors and Social Presence2021

    • Author(s)
      Xu Yufan、Chen Li、Geng Xuewang、Taniguchi Yuta、Goda Yoshiko、Shimada Atsushi、Yamada Masanori
    • Journal Title

      Proceedings of IEEE TALE 2021

      Volume: - Pages: 399-404

    • DOI

      10.1109/tale52509.2021.9678817

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Estimating Learning Assistance Skills Using Learning Analytics2021

    • Author(s)
      Watanabe, H., Goda, Y., Shimada, A., and Yamada, M
    • Journal Title

      Proceedings of CELDA 2021

      Volume: - Pages: 197-204

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Learning Experiences in a Full 3D Conference: Relationships with 3D Factors and Innovative Mindsets2021

    • Author(s)
      Goda, Y. & Mitsuhara, H.
    • Journal Title

      Proceedings of TALE 2021 (2021 IEEE International Conference on Engineering, Technology & Education (TALE))

      Volume: - Pages: 119-125

    • DOI

      10.1109/tale52509.2021.9678846

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 主体的・対話的で深い学びに役立つフィードバック概念の考察―高等教育からの示唆―2021

    • Author(s)
      山本佐江
    • Journal Title

      帝京平成大学児童学科研究論集

      Volume: 11 Pages: 15-22

    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Journal Article] Quality Assurance of Online Education through Instructional Design2020

    • Author(s)
      合田 美子
    • Journal Title

      Journal of The Japanese Society for Quality Control

      Volume: 50 Issue: 4 Pages: 300-306

    • DOI

      10.20684/quality.50.4_300

    • NAID

      130007981038

    • ISSN
      0386-8230, 2432-1044
    • Year and Date
      2020-10-15
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Journal Article] Relationship between Learning Behaviors and Social Presence in Online Collaborative Learning2020

    • Author(s)
      Xu, Y., Taniguchi, Y., Goda, Y., Shimada, A., Yamada, M.
    • Journal Title

      Proceedings of CELDA 2020

      Volume: 2020 Pages: 83-90

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Toward Identification of Learning Skills from Learning Analytics Approach: A Research Review2020

    • Author(s)
      Watanabe H, Chen L., Shimada, A., Yamada, M.
    • Journal Title

      Proceedings of IEEE TALE 2020 ( 2020 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE))

      Volume: 2020 Pages: 807-812

    • DOI

      10.1109/tale48869.2020.9368469

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Factors of the Use of Learning Analytics Dashboard that affect Metacognition2020

    • Author(s)
      Chen, L., Lu, M., Goda, Y., Shimada, A., Yamada, M.
    • Journal Title

      Proceedings of CELDA 2020 (#Best Paper Award)

      Volume: 2020 Pages: 295-302

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Design of a Self-Development Support System for Workplace Learning2020

    • Author(s)
      Goda, Y., Sudo, K., Hommyo, S.
    • Journal Title

      2020 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE)

      Volume: 2020 Pages: 980-983

    • DOI

      10.1109/tale48869.2020.9368394

    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 研究シンポジウム:自身の成長のために有用なフィードバックをどう誘起するのか2024

    • Author(s)
      合田 美子, 石毛 弓, 山本 佐江, 可部 繁三郎, 田中 洋一
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] Understanding Help-Seeking Behavior Among Japanese University Students: An Analysis of Assistance Requests in Classroom Settings2024

    • Author(s)
      Yoshiko Goda, Yumi Ishige, Mio Tsubakimoto
    • Organizer
      The 1st International Joint Conference for Student Success Co-hosted by The University of Hawai’i at Manoa, The CRLA Japan Chapter, and the Japan Association for Developmental Education
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] フィードバック誘起モデルの開発:量的アプローチによる推計式の試作2024

    • Author(s)
      可部繁三郎・田中洋一・山田政寛・石毛弓・山本佐江・合田美子
    • Organizer
      情報処理学会 第42回CLE研究発表会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] プロジェクト型学習支援ロールプレイ教材の評価:不安へのサポート経験によるストレス対処力の変化2024

    • Author(s)
      田中洋一,白澤秀剛
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] A practical research on feedback among peer tutors2024

    • Author(s)
      Yumi Ishige
    • Organizer
      The 1st International Joint Conference for Student Success Co-hosted by The University of Hawai’i at Manoa, The CRLA Japan Chapter, and the Japan Association for Developmental Education
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] オープン教育リソースを活用した生涯学習を支援するためのデザイン一考米国ミシガン大学ミシガンオンラインデータによる研究報告2023

    • Author(s)
      合田美子
    • Organizer
      九州大学データ駆動イノベーション推進本部 国際共同研究シンポジウム
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 生成系AIを活用する 教育・学習デザイン2023

    • Author(s)
      合田美子
    • Organizer
      九州大学第2回LAセンターシンポジウム
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] ミニッツペーパーの一覧化による授業改善の試み2023

    • Author(s)
      可部繁三郎
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年度第4回研究会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 社会情動的スキルを身につけるキャリア科目の設計と評価―オンラインと対面との比較―2023

    • Author(s)
      田中洋一,多川孝央,山川修,合田美子
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 社会情動的スキルを身につけるキャリア科目の設計と評価 -ストレス対処力の変化-2023

    • Author(s)
      田中洋一,多川孝央,山川修,合田美子
    • Organizer
      第48回 教育システム情報学会全国大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学連携で取り組む地域協働学習のプログラム評価2023

    • Author(s)
      田中洋一,山川修
    • Organizer
      日本教育工学会2023年秋季全国大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] チュータリングにおけるフィードバック研修の有用性を検討する2023

    • Author(s)
      石毛弓
    • Organizer
      大学教育学会第45回大会
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Presentation] 仮想現実を活用した擬情語学習支援システムの設計と開発2023

    • Author(s)
      李トウ, 山田政寛
    • Organizer
      教育学習支援情報システム(CLE)研究会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] Design of Language Education toward Higher-Quality Learning Experiences with Technology, Kyushu-Okinawa Chapter Invited Speech2022

    • Author(s)
      Goda, Y.
    • Organizer
      The 61st JACET (Japan Association of College English Teachers) International Convention
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 大学連携で取組む地域の問題解決のための授業設計と評価2022

    • Author(s)
      田中洋一,山川修
    • Organizer
      日本教育工学会2022年度第1回研究会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学連携で取り組む地域協働学習における心理的安全性の効果2022

    • Author(s)
      田中洋一,山川修
    • Organizer
      日本教育工学会2022年度第4回研究会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 変革に適応するキャリア教育の設計:SELによるストレス対処力の変化2022

    • Author(s)
      田中洋一,多川孝央,山川修,合田美子
    • Organizer
      教育システム情報学会2022年度第1回研究会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学連携で取り組む地域協働学習による情動知能の変化2022

    • Author(s)
      田中洋一,山川修
    • Organizer
      第47回 教育システム情報学会全国大会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] フィードバックを活用する仕組みづくり2022

    • Author(s)
      石毛弓, 合田美子, 山本佐江
    • Organizer
      大学教育学会第44回大会
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Presentation] Classification and Effective Utilization of Feedback2021

    • Author(s)
      Ishige, Y., Goda, Y., & Yamamoto, S.
    • Organizer
      The IAFOR International Conference on Education
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 変革に適応するキャリア教育の設計2021

    • Author(s)
      田中洋一,山川修,合田美子
    • Organizer
      教育システム情報学会(JSiSE)研究会 (36, no.7, 19-22)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学連携授業におけるプロセス・エデュケーションの設計:フィードバックの心理的安全性への影響2021

    • Author(s)
      田中洋一,山川修,合田美子
    • Organizer
      教育システム情報学会(JSiSE)研究会 (36, no.5, 24-27)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] オンラインでのキャリア教育科目におけるSELの設計2021

    • Author(s)
      田中洋一,山川修,合田美子
    • Organizer
      第46回 教育システム情報学会全国大会 (講演論文集pp.47-48)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] 保育者養成課程における同期型遠隔授業の設計:SELの効果2021

    • Author(s)
      田中洋一,香月拓,木下由香,乙部貴幸
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会発表論文集 (pp.267-268)
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] フィードバック誘起モデルの開発:量的アプローチによる推計式の試作2021

    • Author(s)
      可部繁三郎
    • Organizer
      教育システム情報学会(JSiSE)2021年度 特集論文研究会
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Presentation] Language Learning in this New Hybrid Era: Things that Change and Things that Don't Change2021

    • Author(s)
      Goda, Y.
    • Organizer
      JALTCALL2021
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] How does new technology enhance vocabulary learning? Possibilities and issues2021

    • Author(s)
      Goda, Y. (Chair), Song, Y. & Hashine, N. (Speakers), Wen, V. & Ono, Y. (Panelists)
    • Organizer
      APSCE Webinar Series XIII: Speeches & Panel
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] オンラインでのキャリア教育科目におけるSELの設計と進路選択自己効力の向上2021

    • Author(s)
      田中洋一
    • Organizer
      教育システム情報学会(JSiSE)研究会(35, no.6, pp.27-30)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 保育者養成におけるオンライン授業「教育の方法と技術」の設計2021

    • Author(s)
      田中洋一
    • Organizer
      JADA&UeLA合同フォーラム2020(予稿pp.24-27)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] From COVID-19 to Adaptive Education in Times of Emergency and Crisis (I)2020

    • Author(s)
      Takabayashi, Tomoko; Goda, Yoshiko; Katsuaki Suzuki
    • Organizer
      AECT 2020 Virtual International Convention, Association for Educational Communications and Technology (AECT)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research / Invited
  • [Presentation] Special Session 2: Technology and Education in Japan: Research, Practice, and More (趣旨説明)2020

    • Author(s)
      Goda, Yoshiko
    • Organizer
      IEEE TALE 2020
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 遠隔授業におけるSELのためのリフレクション及びフィードバックの設計2020

    • Author(s)
      田中洋一
    • Organizer
      日本教育工学会2020年秋季全国大会(講演論文集pp.129-130)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 遠隔授業におけるSELの設計2020

    • Author(s)
      田中洋一
    • Organizer
      第45回 教育システム情報学会全国大会(講演論文集pp.71-72)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Book] Design and facilitation to balance Social, Teaching, and Cognitive Presence by Yoshiko Goda (pp. 84-104), In "The Design of Digital Learning Environments: Online and Blended Applications of the Community of Inquiry"2024

    • Author(s)
      Cleveland-Innes, Martha F., Stenbom, Stefan, Garrison, D. Randy. (Chap. 5, Goda, Y.)
    • Total Pages
      334
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781003246206
    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Book] 5. Design and facilitation to balance social, teaching, and cognitive presence, in "The Design of Digital Learning Environments: Online and Blended Applications of the Community of Inquiry"2023

    • Author(s)
      Goda, Y., In Martha Cleveland-Innes, Stefan Stenbom, and Randy Garrison (Eds.)
    • Publisher
      Routledge
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Book] 成績だけが評価じゃない:感情と社会性を育む (SEL)のための評価2023

    • Author(s)
      スター・サックシュタイン (著), 中井悠加, 山本佐江, 吉田新一郎 (翻訳)
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      新評論
    • ISBN
      9784794812292
    • Related Report
      2022 Annual Research Report
  • [Book] Orchestration of Learning Environments in the Digital World (MAI Helper: Learning Support System for Time Management Skill Acquisition Using Learning Analytics)2022

    • Author(s)
      Ifenthaler, D., Isaias, P., Sampson, D.G. (eds), Watanabe, H., Chen, L., Geng, X., Goda, Y., Shimada, A., Yamada, M.
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9783030909444
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] 科学立国のための大学教育改革: エビデンスに基づく科学教育の実践2021

    • Author(s)
      カール・ワイマン(著), 大森不二雄,杉本和弘,渡邉由美子(監訳), 小池武志 , 合田美子, 今野文子, 斉藤準, 佐藤万知, 鈴木久男, 辻森樹, 山内保典, 吉永契一郎(訳)
    • Publisher
      玉川大学出版部
    • ISBN
      9784472405983
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] ピア・フィードバック-ICTも活用した生徒主体の学び方2021

    • Author(s)
      スター・サックシュタイン著 田中理沙・山本佐江(1章・3章・5章・7章担当)・吉田新一郎訳
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      新評論
    • ISBN
      9784794811936
    • Related Report
      2021 Annual Research Report
  • [Book] Early Warning Systems and Targeted Interventions for Student Success in Online Courses. Chap 11. From Adaptive Learning Support to Fading Out Support for Effective Self-Regulated Online Learning2020

    • Author(s)
      Glick, Danny and Anat Cohen, and Chi Chang (Eds.) Goda, Y., Yamada, M., Matsuda, T., Kato,H., Saito, Y., Miyagawa, H.
    • Publisher
      IGI Global, Inc.
    • ISBN
      9781799850748
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] Community of Inquiry Study Group (Purdue Univresity, Kumamoto Univresity, Otemae Unievrsity)2023

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] Kumamoto University the 34th e-Learning Seminar: Design and Evaluation of Effective Online Collaborative Learning: Application of Community of Inquiry2023

    • Related Report
      2023 Annual Research Report
  • [Funded Workshop] Kumamoto University the 35th e-Learning Seminar: Trends in Research Funded by NSF's Division of Research on Learning in Formal and Informal Settings (DRL)2023

    • Related Report
      2023 Annual Research Report

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi