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Development of an activity-based model incorporating mid- to long-term social network data

Research Project

Project/Area Number 20H02266
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

トロンコソ ジアンカルロス  東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 講師 (60756336)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 大山 雄己  芝浦工業大学, 工学部, 准教授 (20868343)
力石 真  広島大学, 国際協力研究科, 准教授 (90585845)
Project Period (FY) 2020-04-01 – 2023-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2022)
Budget Amount *help
¥17,810,000 (Direct Cost: ¥13,700,000、Indirect Cost: ¥4,110,000)
Fiscal Year 2022: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2021: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2020: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Keywords社会的ネットワーク / 社会影響 / 交通行動 / ジョイント活動 / ソーシャルインタラクション / 社会的影響 / Social networks / Travel behavior / Activity-based models
Outline of Research at the Start

アクティビティベースモデルは交通需要予測のための有力なツールであるが、重要な要因の一つである世帯外の社会的相互作用については、最先端のモデルでも十分に考慮されていない。本研究は、1)社会的ネットワーク構造を明示的に考慮した分析フレームに基づき、異なる意思決定タイムフレームにおいて社会的相互作用が活動・交通行動に及ぼす影響を明らかにし、2)それらの影響をアクティビティベースモデルに組み込むことを目的とする。これによって、1)より現実的な行動の記述、2)モデルの予測力、3)社会的相互作用の明確な説明を必要とする政策の評価力、という3つの観点から従前の行動モデルが改善されることが期待される。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2022-07-01  

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