Impact of New Resources from Unrelated Person Successor in Business Succession on Entrepreneurship
Project/Area Number |
20K13592
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07080:Business administration-related
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Research Institution | Ryutsu Keizai University |
Principal Investigator |
NAMBA KAZUHIDE 流通経済大学, 経済学部, 准教授 (60835627)
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2022: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2021: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2020: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
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Keywords | アントレプレナーシップ / 事業承継 / 第三者承継 / 後継経営者 / イノベーション / 第三者後継経営者 / 資源 / 中小企業 / ファミリービジネス |
Outline of Research at the Start |
本研究は事業承継の後継者となった社外の第三者を対象として、事業承継後のアントレプレナーシップ(企業家活動)のプロセスにおいて、企業の成長のために、新たに持ち込まれる第三者に依存したどのような資源がどのように作用するかを明らかにする。本研究によって、社外の第三者への事業承継を成功させるための知識を提供することができ、多様な事業承継の推進に貢献することができる。
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Outline of Final Research Achievements |
Research question “In the process of entrepreneurship after business succession, what kind of resources will be newly brought in by unrelated person who has become a successor and how will they work for the second foundation and growth after business succession?” As a result of case studies such as interview surveys, it was found that “mutual subjectivity (sympathy) was nurtured against the background of various practical experiences of unrelated person outside the company, and management was based on the mutual subjectivity (empathy) that was nurtured. Management philosophy and philosophy are created, and the created management philosophy and philosophy, which are non-financial management resources, act as control information for management resources while merging and balancing with the management philosophy and philosophy of the predecessor.”
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
中小企業、同族企業、小規模零細企業などの経営者の高齢化により、事業承継が社会課題となっている。このような社会課題を解決することは、社会的価値の維持・承継、地域雇用の維持などにつながり、社会的意義は大きい。事業承継は伝統を承継するだけでなく、アントレプレナーシップを発揮することで、第二創業、事業承継後の成長、イノベーションを実現する機会となる。本研究は、事業承継後の後継経営者として、近年、増加している社外の第三者を対象とする。本研究によって、社外の第三者への事業承継を成功させるための知識を提供することで、多様な事業承継を促進し、サステナブル社会の実現へ貢献することができる。
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Report
(4 results)
Research Products
(10 results)